<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 18. august 2007 #1 Del Skrevet 18. august 2007 Det hele startet natt til 16 juni.. riene begynte rundt klokken halv 2 på natten.. jeg trodde egentlig bare det var litt maserier så jeg prøvde å sove videre, men ble hele tiden vekket av nye rier! klokken 5 gjorde det bare vondere og riene kom med ca 10 min mellomrom så da ringte jeg føden. da fikk vi beskjed om å komme inn når det var 5min mellom hver. klokken 7 satte vi nesa inn mot sykehuset. når vi kom inn ble jeg sjekket og hadde kun 2cm åpning, enda det var 3 min mellom hver ri nå.. vi fikk beskjed om å gå litt rundt på sykehuset og komme tilbake klokken 10. klokken 10 kom vi tilbake og det var fortsatt bare 2cm åpning! da fikk vi beskjed om å gå rundt på sykehuset enda litt til.. denne gangen skulle vi komme tilbake klokken 14. dette syns jan-øyvind var utrolig kjedelig:) klokken halv 2 måtte vi gå tilbake for da hadde jeg sååååå vondt og de kom bare tettere. så da fikk vi fødestue og jeg fikk legge meg i badekar. men dette hjalp IKKE mot smertene så jeg gikk over på lystgassen. det hjalp meg ihvertfall til å takle riene litt bedre.. jeg ble litt små fnisete av lystgassen:) jeg vekselt mellom å le og gråte hehe.. når klokken var 16 skulle jeg sjekkes igjen.. og jeg hadde bare 3cm åpning! dette gikk sååå sakte.. men jeg måtte bare vente og vente, for de hadde ikke tid til å sette meg på drypp med det første fordi det var så mange kesiersnitt akkurat da. når klokken var rundt 20.00 husker jeg at jordmor kom inn og jeg hang over prekestolen med maska foran ansiktet og tårene bare fosset, det var nok litt av et syn:) men da bestemte de seg ihvertfall for å sette meg på drypp og å ta vannet mitt.. for jeg hadde fortsatt bare 3cm åpning!!! nå som jeg ble satt på drypp ble riene enda hardere. jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg!!!! men jeg ble ihvertfall sjekket igjen klokken 21.30 og da hadde jeg 7cm åpning så dette hjalp. men det var utrolig hardt for riene ble sååå vonde siden de hadde satt meg på drypp. klokken 23.45 hadde jeg full åpning og begynte å presse. dette var bare helt jææævlig! jeg var så sliten etter alle disse timene.. men jeg klarte allikevel å presse. jeg måtte jo for dette gjorde så syyyykt vondt. trodde jeg skulle eksplodere nedentil. det at folk sier at man føler at man skal drite en vannmelon er helt sant.. det er sånn det føles! når hodet kom husker jeg at jeg tenkte at alt der nede var ødelagt.. jeg trodde jeg aldri kunne ha noe sexliv eller gå på do igjen he he.. og det gjorde like vondt å presse ut resten av kroppen. men når hun var ute var smertene borte og jeg hadde verdens nydeligste datter i armene mine. begynner nesten å gråte når jeg tenker på det her. det var en fantastisk følelse! jeg fikk hun på brystet og hun var så perfekt.. lille Felicia kom til verden 17 juni 2007 klokken 00.41:) hun var 3632 gram og 52cm lang.. heeeeeelt perfekt! takker gud for å få lov til å være mamman hennes.. jeg er så uendelig glad i deg jenta mi! takk for at det ble akkurat deg som kom til verden Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10129925-min-f%C3%B8dselshistorie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 24. august 2007 #2 Del Skrevet 24. august 2007 fin fødselhistorie.. ;o) gratulere så kjempe masse med jenta! min første fødsel tok også laaaaaang tid.. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10129925-min-f%C3%B8dselshistorie/#findComment-10184977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå