Gå til innhold

Er solarium farlig?

Anbefalte innlegg

Sitter her og titter på min bleke kropp. Ikke mye brunfarge der i gården, nei... Etter en heller våt vestlandssommer, er det vel ikke så mye annet å forvente... Av og til frister det veldig å legge seg i et solarium - bare for å få LITT farge på kroppen. Men tanken på lille knøtte mitt holder meg tilbake. Vet liksom altfor lite om virkningene av solarium. Er det skadelig for fosteret? Ønsker jo selvsagt ikke ta noen sjanser. Nå har jeg jo lagt bort røyken også - alt for at den lille skal ha det best mulig. Men føler meg ikke så vel, da... Kan jeg ta sol hvis jeg dekker til den voksende magen? Eller er det uansett skadelig? Hva med selvbrunihngskrem? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10126767-er-solarium-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt sole deg i solarium. Det er i utgangspunktet helt ufarlig for fosteret, men du må passe på slik at magen din ikke blir overopphetet. Fosteret har 1 grad høyere temperatur enn oss, og tåler derfor ikke å bli så mye varmere. Men du skal ligge lenge for at hud, kjøtt og fostervann begynner å få høyere temperatur slik at det også blir varmere for fosteret. En annen ting det lønner seg å ta hensyn til, er at nå som gravid er huden din tynnere og får etterhvert mer pigment. Du blir derfor lettere brendt. Så ta litt kortere tid enn vanlig, eller start litt forsiktig.

Oy, dette ble et litt rotete og langt svar. Men ta sol og kos deg du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...