Gå til innhold

Har noen av blitt gravide nesten ved hver egginnsetting, men mistet???

Anbefalte innlegg

Hei! Går til ISCI på Riksen, men har tatt en liten pause. Blir sliten av alle opp og nedturer. Har siden begynnelsen av 2005 hatt 5 egginnsettinger, og har blitt gravid 4 av gangen. Dessverre har alle endt i SA eller MA. De finner ingen grunn til at det skjer, og mener det er tilfeldig, eller kanskje pga. at jeg er overvektig Gikk ned en del før første egginnsetting, men for trøstespiste meg opp noen kg etter hver abort. Prøver nå å gå ned i vekt før neste og siste egginnsetting (har 4 egg på frys), men sliter med motivasjonen. Er det noen som har opplevd dette, og lykkes til slutt???? Ble mot alle odds gravid i februar (mannen har dårlig sædkvaliet og jeg endometriose), men mistet også da.

Håper noen har en solskinnshistorie å fortelle, for jeg mangler motivasjon og troen på at vi noen gang kommer til å lykkes.

Klemz

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har blitt gravid på tre av fem innsettinger. (1MA og 2 kjemiske) Har gått på Albyl-E de tre gangene jeg har testet positivt.

Etter siste kjemiske ga jeg beskjed om at jeg ikke ville sette inn før de hadde sjekket ut noe mer.

Var på sykehuset i går og satt inn for 6. gang. Fikk da beskjed om at blodprøvene viser at jeg har en gen feil som 7% av norges befolkning har. Feilen gjør så jeg har 10-15% større sjanse til å få blodpropp enn andre uten denne feilen. Ved en graviditet gjør det at det dannes "blodklumper" i morkaka og at man da lettere aborterer.

Fikk beskjed om at så fort jeg tester positivt igjen må jeg gi beskjed slik at jeg får resept på bodfortynnende sprøyter som skal settes i magen hver eneste dag + at jeg i tillegg skal fortsette på Albyl-E.

Har de sjekket ut dette på deg?

Håper så inderlig jeg tester postivt denne gangen også og at sprøytene gjør så jeg ikke mister.

Ikke gi opp, be de sjekke deg for dette om de ikke har gjort det!!!!!!

Vi skal lykkes til slutt!!!

Ja, da har du fått samme medikamenter som jeg har fått, men blodprøvene mine var helt fine. Jeg skulle ta blodfortynnende tabletter(Albyl-E) og sprøyter (Fragmin) for å se om det kan hjelpe allikevel. Dessverre ble jeg ikke gravid etter at jeg fikk den beskjeden, så jeg har et lager med sprøyter her hjemme, var så smart og hentet ut hele resepten, hehe!! Men, de har lang holdbarhet, så jeg håper de kan komme til nytte snart. Håper det går bedre for oss begge. Hater sprøyter, men hva gjør man ikke for å oppnå drømmen om få barn?!!!

Måtte også ta Progesteron 2 ganger om dagen til jeg var kommet over 12 uker på vei.

Lykke til, vi klarer det nok til slutt.

Jeg har også blitt gravid ved 2 av 3.. men jeg gir ikke opp.. Den som gir seg har tapt :o))

Vi lykkes til slutt Mari!!!!!!!!!! STOL PÅ MEG.... (har slitt i 11 år jeg nå med barn, men skal faaaaaaan ikke gi meg hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...