Min lille goggutt Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Gutten vår har reflux og er meget forsinket motorisk. Han er 18 mnd kan ikke gå, har hypermobileledd ingen ord og kan ikke spise mat med kumper. Han får fortsatt 6mnd glass... Han er 86cm lang og jeg synes da at en vekt på 10,2kg er LITE!!! Han har fått medisiner men de kaster han også opp av... Var på sykehuset i går igjen. Men lengen sier at nei, det er ikke noe mer man kan gjøre. Vi må vente å se om det går seg til!!! Men hva ialle dager er dte han venter på???? Synes det er helt utrolig at det ikke finnes noen hjelp. Hva kan jeg gjøre???
Joikaboll@ Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Reflux har jeg lite greie på, men har forstått hva det er. Vil anbefale deg å søke på nett det som bekymrer deg, se hva du får opp da og lese alt og se om det evt er noe mer som stemmer overens med gutten din. Er ikke nødvendig at han er noe annet enn bare litt sen, men når en mor er bekymret skal det tas alvorlig, ikke bare seess ann. Be helsestasjon henvise til barnelege og få h*n til å henvise videre til barnenevrolog, kanskje du får sove bedre om natten selv også. Ang str på gutten din syntes jeg han høres perfekt ut, ikke for stor, for liten, men akkurat passe :-)
rikke med 2 små Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 hei, vet ikke om du har lest mine inlegg lenger nede om min sønn med refluks. men jeg har vært igjennom det samme som deg, med leger som mener at det vil gå seg til. jeg har kjempet en lang kamp med legene og har endelig fått igjennom scopi. det du må gjøre er å ringe og ringe og ringe, ikke gi deg. min sønn har vondt og gråter mye. ringte barne avd annenhverdag nesten og sa at nå klarer vi ikke mere, var helt utslitt, og vondt å se at ungen led. sa og at jeg ikke ville levere en så syk unge i barnehagen, så da fikk de sykemelde meg. så etter mye masing skal vi nå til scopi. min sønn var heller ikke så rask i utviklingen, og jeg mener bestemt at det er refluksen som er årsaken til det. men virker litt som det går seg til nå. stå på! det er en tøff kamp
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Har vært gjennom akkurat det samme + en del annet, så refluxen har liksom ikke vært noen "big deal" her i forhold til andre ting. Men... Småen var plaget med refluxen og kastet opp av losec. Det finnes andre medikamenter, men det er ikke store forskjeller på de. Gutten vår veide over 2 kg mindre enn det gutten din veier, så akkurat vekten er jeg ikke bekymret over hos gutten din.. Men han spiser dårlig skriver du.. Hva skjer med mat med klumper? brekker han seg? Lillemann her fjernet mandler, polypper osv da han var 16/17 mnd. Han fikk desverre en infeksjon etter operasjonen så det tok 3-4 mnd. før vi fikk se resultatet.. da begynte han å spise normalt, det var en lang prosess å venne han til å tygge, men nå er han blitt mye flinkere. Kanskje dere burde vært en tur på ønh? Hva språk angår så har jeg ingen erfaringer med det da gutten vår startet å prate tidlig og har ok utvikling når det gjelder motorikk. Men jeg kjenner frustrasjonen din.. Samtidig vil jeg si.. Vi hadde det utrolig tøfft med småen de første 2 årene og det var en del ting som var mer frustrerende enn reflux som legene ikke kunne hjelpe med.. Men. bortsett fra, oppfølging, kontroller, noen forhåndsregler osv. så har vi nå en helt normal gutt på snart 3 år.. Refluxen er blitt bedre siste året og han er nå kun plaget en natt i ny og ne.. han ordner seg nå stort sett selv med vann om natteb for å "slukke" halsbrannen. Hev hodeenden på sengen, unngå mat/drikke med mye syre og sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå