Gå til innhold

Kan jeg bruke PureLan....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg og lillepia behandles for sopp? Svir jo som bare det på de såre brystvortene, og jeg har brukt purelan-salven hele tiden,men må jeg ha pause fra den nå?

Skrevet

...er forresten ikke bare for at det svir at jeg vil bruke den, men jeg blir sittende fast i innlegget/bh-en også...og det gjør jo ikke sårene noe bedre akkurat!

Skrevet

Bruk "Brystvortekrem" fra apoteket - ligner på purelan - og Chicco ammeinnlegg (også kjøpes på apoteket, men litt dyrere) - de kleber ikke fast i puppen!

Skrevet

Har brukt den "brystvortekrem" hele tiden, men gikk tom så da kjøpte jeg purelan her om dagen...går vel for det samme..eller? har de ammeinnleggene også,men trodde jeg ikke skulle bruke innlegg når jeg har sopp..? men det gjelder kanskje bare ullinnlegg...

Skrevet

Chicco ammeinnlegg er fantastiske, de kleber ikke i det hele tatt.

Jeg har brukt dem hele tiden.

Har faktisk ikke merket noe til at de er dyrere enn andre hehe.

Men ville ikke byttet dem ut for noenting annet :)

Skrevet

Jeg bruker olivenolje/calendulasalve/purelan mot såre brystvorter. Vet ikke hva jeg likr best egenlig, men tror jeg holder en knapp på olivenoljen, nekel å bruke. Om natten bruker jeg calendule, den blir ikke så seig og kleber ikke til sengetøyet!!!

Oppdaget Chicco ammeinnalgg - nytt liv!!!!

Skrevet

Skal man ikke bruke ullinnlegg når man har sopp?

Skrevet

Tror jeg leste det i et innlegg her,så jeg har ihvertfall kun brukt papir siden jeg fikk vite at jeg har sopp...

Skrevet

I bruksanvisningen til mine ullinnlegg sto det at disse måtte kokes hver dag dersom man har sopp. Ja du leste riktig, kok ullinnleggene. Men dette skulle gjøres etter en helt spesiell oppskrift. Husker ikke helt hvordan, men tror de skulle legges i lunkent vann, kokes forsiktig opp og ligge i vanet til dette igjen var lunkent. Evt med sånn lanolinsåpe.. husker ikke helt, men spør på apoteket etter ullinnlegg og om du kan få en kopi av bruksanvisningen. Mine ullinnlegg er kjøpt på apotek. Elsker dem!!

Skrevet

Jeg har bare lagt mine inlegg i vann og kokt dem i 10 minutter, for så å kryste de tørre i et rent klede. Mine virker ennå!!!

Skrevet

På ammepoliklinikken ble jeg rådet til ikke å smøre noe annet enn mm på såre brystvorter pga faren for infeksjon og sopp!

Dette er jo ganske logisk, siden salven er "våt" og tett, og ikke vil slippe ut fuktighet, noe som gir grobunn for mer sopp og ulumskheter.

En krem er "tørr" og vil i så måte puste bedre.

Rådet jeg fikk var altså å smøre mm, og i nødstilfeller (!!!) bruke Simplex øyesalve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...