Gå til innhold

Hvis man mister i MA uke 16,17,18 ,,?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man da fosteret ut? Hvordan er prossessen på sykehuset? får en se fosteret hvis en ønsker det? blir kjempeglad for svar, da jeg holder på å skrive en novelle hvor MA skal være et sidetema :)

hilsen forfattern ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sent må man nok føde det. Tror man får gel eller tablett?

Man kan se barnet om man vil, men har hørt om tilfeller der jordmor anbefaler å ikke se, om det feks har vært dødt en stund.

Skrevet

Det blir nok en "vanlig" fødsel,men man får noe for å sette den i gang, om det er gele eller tabletter vet jeg ikke. Kan tenke meg at de noen ganger anbefaler å ikke se det.

Skrevet

Lille Noah døde i magen min i uke 17...dette ble oppdaget på ord.ul i uke 18. Eg ble lagt inn på sykehuset og fikk tabletter som skulle sette igang fødselen...for det skulle være så naturlig som mulig...Og det var som en vanlig fødesel, bare ikke like vond.

Vi fikk se Noah, men pga eg ble lagt på feil avdeling var det bare et halvt minutt. Og han var et lite menneske....men i miniatyr størrelse....Hadde vi havnet der vi skulle hadde vi fått mulighet til å ta bilder, avtrykk og tilbring mer tid med han...

Tror ikke noen blir nektet å se barnet sitt...eg er glad eg fikk det for å få vekk fantasibildene eg hadde....Man innbiller seg ofte at de ser mye verre ut enn de gjør.

Bare spør mer vist det er noe du lurer på....

Skrevet

Når det er MA, kommer det an på hvor lenge siden det er siden babyen døde. Hos meg ble det oppdaget i uke 18, men babyen hadde dødd ca 3-4 uker før. I tillegg hadde den da ligget så lenge at den hadde "krympet", slik at jeg fikk velge mellom fødsel og utsskrapning. Valgte da utskrapning (babyen var på størrelse med ca 13+1 uker). grensen går visst rundt 12-13 uker.

Skrevet

Hadde MA i uke 18, fødte på "vanlig" måte, fikk riefremkallende midler.

Kunne se fosteret hvis jeg ønsket, men valgte å la være.

Fosteret hadde trolig vært dødt i 4-5 uker og jeg tror det var best for oss å la være å se det.

Sykhuspersonalet var veldig flinke og støttende i den vanskelige og trist situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...