aanonym Skrevet 17. august 2007 #1 Del Skrevet 17. august 2007 Lurer på om hun har kommet med noen "rapport" etter sitt ks på UNN? Er spent på å høre hvordan det gikk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10122437-blue-lady/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Lady Skrevet 18. august 2007 #2 Del Skrevet 18. august 2007 Heisann! Snittet gikk kjempebra! Jeg sov over på sykehuset fra søndag til mandag fordi jeg skulle ha KS kl 0800 på mandags morgen. Natta var veldig rar og var veldig spent på hva som skulle skje dagen etter, merkelig å vite nøyaktig når babyen skal bli født. På morgenen ble jeg vekket og hoppet i dusjen, så kom en trivelig jm og satte kateter, som ikke var vondt i det hele tatt og veneflon i hånden, som heller ikke var vondt egentlig. Sambo kom og vi snakket litt sammen før jeg ble trillet inn på operasjonsstuen. Der fikk jeg hilse på alle som skulle være der og de begynte forberedelsene, det tok litt tid å sette en til veneflon, koble til blodtrykksmpler, få senga i orden osv. Armene måtte ligge utenfor operasjonsbodrdet på sånne dingser. Følte meg full av utstyr i begge armene. Så satt de spinalen, satt på kanten av senga og bøyde meg fremover. Gjorde ikke vondt, ikke noe å grue seg for. Kjente virkning nesten med en gang, men mistet ikke følelsen tverdt. Måtte drikke noe som smakte søtt, det var vist syrenøytraliserende. La meg ned på operasjonsbordet igjen og fikk blodtrykksfall :/ det var ekkelt, men ikke farlig. Var nede på 80/40, spydde litt men fikk medisiner som fikk det raskt opp igjen, var dårlig i kanskje 2 minutter. Pass på å si i fra viss det er ekkelt å ligge flatt på ryggen mens de rigger deg til, de kan tippe litt på bordet for å gjøre det mer behagelig. Så startet de, kjente ingenting av skjæringen. Men når de startet å få ut snuppa kjente jeg det. Det var IKKE vondt, men rart, føltes som at de romsterte voldsomt inne i meg. Jeg følte jeg ble kastet fra side til side på bordet, og ble faktisk det også.. lå ikke i ro, sambo syntes det var komisk å se meg ligge der å bevege på meg. Men det er jo sånn for det er et lite hull babyen skal ut av. Vil bare påpeke at det ikke var vondt eller ubehagelig, bare rart. Tok noen minutter så var babyen ute!!! Helt fantastisk! Fikk se henne med en gang og lukte og susse lit på henne før hun og sambo gikk på et annet rom slik at hun ble vasket litt og pakket inn i tepper. Så kom de tilbake til meg, mens de sydde meg sammen. Kjente ikke noe til syinga heller. Fikk ha sambo og baby der helt til de var ferdig med meg. Da trilla de meg på oppvåkningen og samob og baby gikk på føden for å veie og måle babyen. Etter en time på oppvåkningen kom de til meg. På oppvåkningen hadde jeg noen vonde etterrier og fikk flere påfyllinger av morfin. Var etterriene som var vonde, ikke såret eller stingene. Følte meg rimelig mørbanka samme dag, men klarte og ha besøk og alt.! Var oppe og tuslet litt på kvelden. Dagen etter tok de kateteret og jeg fikk dusje. Dagen etter det var jeg i kjempeform og var masse å gikk. Reiste hjem på torsdagen! Har litt ubehag i magen, og det gjør litt vondt å tisse enda.. såret er helt fint, har nesten ikke hatt vondt der. Det var litt riving og sviing i såret noen dager det er det eneste.! Bare spør om du lurer på noe mer!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10122437-blue-lady/#findComment-10127770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aanonym Skrevet 18. august 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 18. august 2007 Gratulerer, høres ut som du har hatt en veldig fin opplevelse. Takk for god beskrivelse (godt å høre det fra noen som skla ta ks ved samme sykehus). Flere spørsmål: Jeg skal skrives inn en mandag og ta ks på tirsdag, men bor i byen. Jeg får vel sove hjemme? Ordner man med barbering og klyster selv? Forferdelig spent på hvordan det føles mens de roter inni deg! Sikker på det ikke var ekkelt? Godt å høre at man ikke nødvendigvis må ligge flatt på ryggen i lange tider, det har jeg gruet meg til (stort barn og kjempestor mage). Hvor lang tid tar det fra de starter å skjære til de er ferdige å sy? Lå du på barsel hele tide, eller var du på barselhotellet i det hele tatt? Hvordan er det på barsel nå, sist jeg fødte (mange år siden) var det overfylte firemannsrom - helt grusomt når man har hatt en forderfelig fødsel. Litt nedre nå, kanskje? Får man enkelt/tomannsrom når man har tatt ks? Håper jeg er like heldig som deg mht såret! Men hvorfor gjør det vondt å tisse, er det pga kateteret? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10122437-blue-lady/#findComment-10129179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Lady Skrevet 19. august 2007 #4 Del Skrevet 19. august 2007 Ja, jeg hadde en kjempefin opplevelse, alle jordmødrene, pleierne, legene osv. jeg mætte var kjempetrivelige! Jeg valgte selv å sove på sykehuset. Måtte møte der kl 0700 på morgenen så da valgte jeg å sove der for å få en god natts søvn, og for å slippe kaoset hjemme. Har en sønn på 2 år fra før så da overlot jeg morgenstellet av han til sambo og svigermor ) På morgenen kom det inn en jordmor som barberte og satt kateteret, så du trenger ikke å tenke på barnering. Du kan sikkert gjøre det selv, men jeg syntes det var greit at hun gjorde det, de vet hvor mye de må ta og sånt. Fikk ikke klyster, spurte om det var vanlig å få det, men de sa at det brukte de ikke siden man måtte faste såpass lenge så var det ikke så masse i tarmen uansett. Jeg passet på å gå på do kvelden før. Synes operasjonen gikk kjempefort! tror det tok 40 min fra de startet å skjøre til jeg var sydd sammen! Var forberedt på at det skulle ta laaaaaaang tid. Jeg lå på barsel hele tiden, fikk enmannsrom de to første nettene, men den siste natta ble jeg flytta på tomannsrom, men det kom ingen dit før på formiddagen etter og den dagen dro jeg hjem så det var ikke så farlig. Sist jeg fødte måtte jeg bo på tomannsrom og det var ikke så gøy så når jeg fikk beskjed om at det kom en til dame på rommet ba jeg om å få dra hjem. Fødte på mandagen og dro hjem på torsdag, kunne sikkert ha fått komme på hotellet, men siden jeg har en toåring hjemme så kunne ikke sambo sove med meg på hotellet uansett og da fikk jeg mer hjelp viss jeg sov hjemme. Det var ingen som sa noe på at jeg ville hjem. Følte at alt var veldig rolig på sykehuset, da jeg fødte i 05 var det kaos og det tok ofte 30 min fra man ringte på den knappen til det kom noen, nå kom de med en gang. Alle var kjempetrivelige og de hørte på hva jeg faktisk ville ha hjelp til. Slet masse med ammingen sist og jeg ga beskjed om at jeg ville ha ordentlig ammehjelp denne gangen, ikke bare noen som kom å stappet puppen i munnen på ungen, og det fikk jeg. JM sa at som regel får KSpasenter enerom, men de som er kjempedrålig og syke kommer før KS i køen om det skulle være kamp om enerommene. Vet hun som fikk mitt rom hadde hatt alvorlig svangerskapsforgiftning og hadde vært dødssyk, så den var jo grei. Du må ikke grue deg til romsteringen inni deg, det var bare rart, ikke vondt eller ekkelt, og det varer ikke lenge! Tror jeg har litt vondt for å tisse pga kateteret, har hørt det kan være ubehagelig en stund etterpå. Forrige gang hadde jeg ingen ubahag mtp. kateteret. Skal gi det noen dager til om det ikke gir seg går jeg til legen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10122437-blue-lady/#findComment-10132671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aanonym Skrevet 8. september 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 8. september 2007 Hei, hvordan går det med deg nå? Kom bare på en ting til: Du skrev at du hadde enmannsrom de første par nettene. Ville det vært mulig for mannen din å overnatte sammen med deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10122437-blue-lady/#findComment-10319057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Lady Skrevet 30. september 2007 #6 Del Skrevet 30. september 2007 Hei! Så dette først nå Går bare supert med meg nå! Litt øm over arret, men ikke vondt noen steder. Nei, sambo fikk ikke sove på rommet mitt selv om jeg hadde enerom, han måtte dra kl 2200 ca. Vi hadde uansett ikke muligheten til at han skulle sove der, siden vi har en på 2 år fra før. (mener jeg skrev over at jeg hadde vondt og tisse, hadde vist UVI.. hadde ikke noe med KS å gjøre) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10122437-blue-lady/#findComment-10524401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #7 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hei, og takk for god informasjon. Nå er mitt ks vel overstått (3 uker siden), en fantastisk opplevelse - langt mer positiv enn forrige gang da jeg fødte vaginalt. Har hatt lite vondt, såret kjenner jeg nesten ikke. Dro hjem etter 3 dager på sykehuset. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10122437-blue-lady/#findComment-10525282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå