Gå til innhold

Halsbrann og Link

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å bli plaget av halsbrann nå og var på apoteket i dag og spurte hva jeg kunne ta som gravid. Ble anbefalt Link og kjøpte det. Hørte etterpå av venninne at hennes lege og jm hadde frarådet henne å spise Link da hun var gravid...! Blir så usikker av sånt!! På pakningsvedlegget står det at det er greit å ta under graviditet. Andre med erfaring/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg ble rådet (på apoteket og av jordmor) til å kjøpe Gaviscon tyggetabletter.

Har brukt link ved tidligere graviditeter og det er hvertfall IKKE farlig å ta de.....men jeg tror kanskje man kan bli litt hardere i magen av de og det er jo ikke akkurat moro da.....

Dessuten smaker Galviscon myyyye bedre syns jeg da.....de minner meg litt om bruspulver =o)....eller er det bare fordi jeg er gravid og har fått en annen smak kanskje????(hehe)

Jeg husker hvertfall at jeg IKKE likte Link!!

Hvis du har trøbbel med hard mage så syns jeg hvertfall du skal prøve Galviscon, da jeg ble fortalt de var bedre for magen =o)

Lykke til =o)

Skrevet

Ja, Gaviscon er bra, men jeg synes flytende har enda bedre effekt enn tabletter. Men jeg må advare om at det smaker helt forferdelig...

Skrevet

Brukte også flytende Gaviscon under siste graviditet og hadde god effekt av det.

Skrevet

Vet at min far bruker titralac for sure oppstøt - kan man bruke det under graviditeten?

Skrevet

Hei

jeg har også kjøpt link, var hos jm på torsdag og spurte henne samtidig om jeg kunne bruke det. Hun slo opp i felleskatalogen og der stod det at vi kunne bruke det.

Men har ikke tatt noen ennå, halsbrannen har nesten blitt borte....hjalp og kjøpe de he he.

Lykke til videre

Skrevet

Takk for svar! Har forsikret meg med om at Link er greit. Men jeg har som deg Utrolig 2007, blitt kvitt halsbrannen etter Link-innkjøpet... Også har jeg skjønt at jeg bør holde meg langt unna brunost!

Skrevet

Jeg synes jeg ble treg i magen avLink, som om ikke jeg var det fra før!!!!

Var nøye med hva jeg spiste av matvarer, (lite krydder og fett, masse slatat etc)hadde et glass melk på nattbordet sm jeg tok små slurker av på natten, og så spiste jeg loveharts, det fungerte. Gaviskon får jeg brkninger av bare jeg ser forpakningen!!!!

Lykke til!

Skrevet

Nei. På apoteket mitt fikk jeg vite at det er forskjell på hva slags sure oppstøt du har. Titralac er for de med mavesår. Og jeg fikk anbefalt Gaviscon eller Aflurax når man er gravid. Disse to produkter er et slags skum som legger seg øverst i mavesekken og fungerer som et lokk, og det er ikke skadelig.

Skrevet

Hvorfor kjøpe alt mulig på apoteket, når en håndfull mandler hjelper?

Ligg på vrnster siden når du skal sove eller slappe av, da er magen lenger nede enn spiserører - minsker sjansen for sure oppstøt.

En som spiste masse mandler på slutten av graviditeten.

Hmm, lurer på om marsipan hjelper like godt?????????? ;-)

Skrevet

Kjøper alt mulig på apoteket fordi mandler, rå poteter, loveharts, melk og alle andre gode råd ikke hjelper......

Synes Link hjelper best, men blir treg i magen av det så jeg prøver å veksle litt med andre sorter, ihvertfall på dagtid.

Forrige gang jeg var gravid hjalp det å ligge på venstre side, men denne gangen blir jeg bare dåligere av det. Vet ikke hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...