Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor tidlig kan man høre hjertelyden hos legen? Utvendig.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange leger som ikke vil lytte etter den så tidlig, slik at den kommende mor ikke skal bli begymret om hun ikke får høre den! Min lege ville ikke høre etter den før ette uke 17. Og da var den tydelig!!:)

Har hørt om leger som har lytta og funnet hjertelyd allerede i uke 9-10, men da har det mye med hvordan livmoren/fosteret er plassert inne i magen da!

Men etter uke 20 skal den høres hver gang du er på kontroll!!:) Noe å glede seg til:)

Skrevet

Jeg måtte til legen nå i denne uka, og jeg er 15 uker.. Legen fant ikke no hjertelyd på meg.

Skrevet

På meg kunne vi høre det i uke 11 i alle tre svangerskapene

Skrevet

Hørte den fra uke 11 hos meg.

Skrevet

Hørte det i uke 10 med mitt første barn.

Skrevet

Legen min ville jeg skulle komme når jeg er i uke 14 for å høre på hjertelyden...

Skrevet

Jeg var hos legen i forrige uke, var da 10 + 2. Legen kunne da høre hjertelyden og at fosteret beveget seg. Jeg hørte også lyd, men for meg var det ikke så lett å tolke hva det var. Ikke noe tydelig dunk-dunk. Legen sa at mange andre leger var skeptiske til å lytte etter hjertelyden så tidlig og at det var vanlig å ikke finne den. Men jeg var kjempefornøyd med å få et lite livstegn :o)

Skrevet

legen prøvde og høre den i uke 8+4, fant den ikke, men prøvde igjen i går, var da 10+5 og fant den veldig lett. veldig klare dunk, først dukket pulsen min opp på 72 slag i minuttet, så hørte han litt lengre ned og da dukket 162 slag i minuttet opp:) helt fantastisk. ikke noe problem og høre:)

Skrevet

Kommer sikkert ann på legen. Husker forrige svangerskap hadde jeg hørt d første gang hos jordmor og kom til legen etterpå og han kunne ikke finne den.. d er ikke no morro! når jeg var hos jordmor igjen syns hun d var rart, men hun var mer ivrig og ga seg ikke før hun fant den! D er jo ganske viktig for en blivende mor så såpass bør de yte!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...