Gå til innhold

MÅ man bruke ull på babyer som er født på vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller kan man bare kle dem ekstra godt?

hvilket ulltøy må man isåfall ha?

Fortsetter under...

Skrevet

Man MÅ jo ingeting, men er jo absolutt det beste å ha ull innerst da!

Vil anbefale tom og trine sine bodyer og strømper( billig og bra på spar kjøp) og så har de mange søte ullbodyer med bamser på på cubus.

Elsker ull og sverger til det på barna mine;)

Skrevet

Begynte ikke med ullklær før han var tre år, og begynte i bhg. Kledde han godt, og brukte flees fungerte kjempe bra.

Skrevet

må bar legge til en kjmepfordel med ull ; dersom de svetter eller blir våte vil de ikke fryse da ull puster og stenger ute fuktighet, bomull derimot blir kaldt og de kan lett fryse...

Skrevet

Amalie er Januar barn og 18 mnd har ennå ikke hatt ull på henne jeg ;o)

Neste mann ventes i Januar og kommer ikke til å kjøpe ull nå heller, bortsett fra de ull luene fra cubus som er sånn finnlandshette aktige og kjempe tynne ;o)

Må også presisere at Amalie har Atopisk eksem og at det ikke anbefales ull rett på kroppen, men er ikke sikker på om jeg hadde brukt ull uansett da :o)

Men blir nok til å kjøpe ull undertøy når hun beg i bhg og er mere ute selv om det er kaldt ;o) (bare ha noe tynt bomullstøy under)

Skrevet

Ull har jo unike egenskaper da. Anbefaler å bruke ull jeg. Når bomull blir fuktig, blir det kaldt. Det gjør ikke ull. Med ull innerst holder det med et lag fleece og kanskje bobledress (hvis barnet ikke ligger i pose, da trengs ikke dressen) midt på tjukkeste vintern. Jeg bruker alltid ull på gutten min om vinteren og det kommer jeg til å gjøre på baby også :o) Var ikke like nøye på klær og påkledning før jeg begynte å jobbe i barnehage og "lærte" meg hva som funker og ikke.

Annonse

Skrevet

Utfra nicket ditt så går jeg utifra at du ikke har fått gutten enda, men at han er her snart!!:)

Jeg ville vertfall ventet med å kjøpe ullklær før du har prøvd om han tåler ull!! Ikke gøy å bruke mye penger på bodyer som ikke blir brukt!!

Men uansett så er ull kjempe bra da:)

Lykke til!! Jeg har selv en desembergutt, og du har mye å gle deg til;)

Skrevet

anbefales absolutt! ulla regulerer kroppens varme på en helt annen måte enn andre tekstiler. transporterer bort fukt og svette så huden holdes tørr og ikke blir kald. barn blir ikke klamme i ull, og det er ingenting som isolerer så godt.

hva man velger er jo ettersom hva man liker og synes fungerer.

jeg synes det er godt å ha tynt og mykt undertøy. i starten holder det kanskje med noen bodyer og noen longser, sokker og luer.

ha gjerne andre klær utenpå! og hvis du ikke skal ut den dagen er jo ikke behovet for ull nødvendigvis der.

blir det kaldt er det deilig med strikketøy eller ullfleece over. Da er det deilig for et vinterbarn i posen sin da! :)

jeg liker runde halser uten konvoluttåpning, og longs uten fot, framfor de med. da slipper jeg gliper i halsen, og longsen varer lengre (seg om strømpebukse med fot er fint i starten, når de mister sokkene hele tida...)

merker sies det mye om, og jeg har sagt litt om det før i dag. ALT ER SMAK OG BEHAG!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...