Gå til innhold

Nordica vs Stork ant gravide her på bim

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som skal til nordica for inseminasjon eller stork, og om evntuelt det er noen som har blitt gravide på første forsøk begge plasser.

Skal igang nå med inseminasjon og lurer på om det at nordica ikke har en time til hver påvirker muligheten for å bli gravid. Og om man bør ha to ins i hver syklus. Det er så mye jeg lurer på siden dette er første gangen og er så redd for å dumme meg ut. Har sendt en epost til begge klinikker men jeg velger nok nordica pga må ha hormon stimulans og eggløsningssprøyte.

Noen som vet hva det koster alt i alt uten om billetten.

Føler meg så dum som stiller alle disse spm men syns dere er så flinke til å svare på alt.

Fortsetter under...

wow! du er flink å formulere spørsmål=) lurer på akkurat de samme tingene, men klarte ikke å få skrevet det sånn at det gav mening...=)

lurer i tilleg på om det er samme forberedelser på nordica som hos stork...( tenker da på alle undersøkelsene før, og om journalene skal skrives likt og sånnt...)

takk

Jeg brukte Diers Klinikk da, men ble gravid på første forskøk. Hadde 2 insem. Ikke ble jeg liggende etter insem. heller, jeg var på ferie sammen med flere andre og hadde det litt travelt :P Var oppe på beina innen 5 minutter etter inseminasjonen begge gangene.

Jeg fikk 2 insem. men det var etter mitt ønske. Diers' mente det så fint ut på første insem. og siden jeg hadde tatt EL-sprøyte så skulle det være ok. Men jeg ville ha 2 i tilfelle det ikke klaffet så skulle jeg iallefall vite at jeg gjorde det jeg kunne mens jeg var der.

Jeg tok EL-sprøyta da, siden jeg var på ferie og måtte sikre at jeg fikk EL i løpet av tiden min i DK. Ellers tok jeg 2 pergotime tabeletter, men stoppet da jeg ikke skulle bruke Nordica og ikke skulle ha ultralyd for å sjekke.

Lykke til!

Hei Lubbi

Har tatt alle undersøkelser nå tror jeg. Hormonprøver,hepatitt,hiv,clamydia,rubella,gonore og celleprøver pluss at jeg har vært til gastroskopi for å sjekke om jeg har åpne eggledere. Vet ikke om de krever alt dette på de forskjellige klinikker men da har jeg iallefall mulighet til å velge mere. har i første omgang tenk å forholde meg til klinikker i københavn pga flyforbindelse da jeg kommer langt nord i fra. Hvor langt er du kommet i prosessen? Kan du si litt om deg selv? Jeg er også enslig og gruer meg til og reise nedover alene men når en tenker på resultatet er det jo verd det.

Lykke til

Hei Takk for svar!

Vet du hvordan det er å komme seg dit med fly og tog? Må ta fly. Har denne klinikken også ultralyd slik at de kan se at det er riktig tidspunkt, hva med litt hormoner på forhånd får man det? Er som sagt avhengig av det pga eggene ikke modnes av seg selv. Takk for svar

Lykke til videre

vell.. kan ikke si jeg er kommet så langt i prosessen. har tenkt en stund, og har vel mer eller mindre bestemt at jeg vil prøve inseminasjon.. nå prøver jeg å finne ut når jeg har eggløsning, men det er ikke akkurat lett. jeg har så uregelmessig mens at det halve kunne vært nok, og jeg lurer på om jeg i det hele tatt HAR eggløsning... de prøvene du har tatt... er de ubehagelige å ta..? altså, jeg skal ta alle som trengs uansett hvor ubehageligt det er, men lurer bare på hvordan de utføres... kommer forresten langt nord ifra jeg også =) har du vært i prosessen lenge?

ha en fin kveld! =)

Annonse

Nei, du får ikke hormon stimulering på Diers.. Det er mulig å fly fra Oslo, men det kommer an på hvor i norge du bor. Det er f.eks ikke direkte fly mellom Stavanger og Århus, men vi hadde jo bilferie i DK så Århus var bedre for min del.

For å få hormonstimulering må du nok bruke Nordica eller andre klinikker som drives av leger og ikke jordmødre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...