Gå til innhold

hva er det mest pompøse navnet du vet om?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bjørnstjerne! hahaha...

Men det neppe noen som kommer til å bruke det med det første...hihihi

Skrevet

Wolfgang

Amadeus

Nicoline

Leha Isadora.

Fracesca

for ånevne noen. :)

Skrevet

Hehe.. jeg vet faktisk om en gutt på 4 år, som har Bjørnstjerne som mellomnavn:)

Skrevet

Skal ikke henge ut noen i omgangskretsen, men det finnes navn på linje med Maud Angelica og Leah Isadora (stakkars barn).

Skrevet

Maximillian. Da kan man snakke om keiserlige ambisjoner, synes jeg....

Skrevet

Melissa! Bløtkake med blonder på. Ellers er jo Celina et navn jeg føler er strebersk. Og Christian August er vel også ganske så klinete.

Skrevet

pompøs (av fr. pompeux, hunkjønn pompeuse, til pompe, stas), praktfull, staselig; høyttravende; prangende.

Skrevet

Isabell-e-a

Vanessa

Victoria

Alexandra

Valentina

Skrevet

Angelica ja!!!

Skrevet

Så en Augustus Maximilian i fødselsannonsene i Aftenposten i dag. Herregud, snakk om å legge byrder på barnets skuldre...

Skrevet

Nathaniel..

Maximillian? Er det noen som heter det?

• 3 uker senere...
Skrevet

å herre juledag! stakkars lille guttunge.. kan du se for deg en liten gangster med det navnet f.eks? rappern augustus maximillian, eller fotballspillern? neeh.. ser for meg en oprasanger med hvitt hår, eller en ballettdanser (ikke at det er noe galt med mannlige ballettdansere, men det ble vell kansje litt pompøst navn ja)

• 2 uker senere...
Skrevet

Dersom jeg får en gutt i april skal han hete Maximilian (skal kalla han Maxim til vanlig), nyyyydelig navn synest jeg. Må vel være lov å ha litt keiserlige ambisjoner får de små håpefulle? Synest ikke at dette er et pompøst navn i det hele tatt. Men så hadde jeg aldri kalt ungen min noe topp-ti navn heller da.. :)

Skrevet

Må jo legge til dette: Pippilotta Viktualia Rullegardina Krusemynte Efraimsdatter Langstrømpe - he, he :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...