Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Datteren min vil bli 1/4 amerikansk med amerikansk bestefar i norge. Og jeg og sambo er kjempeforelsket i navnene McKenzie og Madison.. Kan man bruke et av disse i norge?? Eller blir det for dumt??? Hjemme hos foreldrene mine snakkes det ikke norsk, så jeg føler meg jo veldig amerikanske og vil gjerne videreføre dette litt. Har et sjeldent navn selv og ser bare positive sider ved det!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 McKenzie som fornavn??? Nei hvis jeg skulle bestemme navnregler i Norge hadde ikke denne gått gjennom. Madison er veldig harry, etter min smak! Det er jo så mange andre fine amerikanske navn, har du ikke noen andre forslag?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Er det et fornavn? Haddetrodd det var etternavnet..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Tenker på hun i 7th heaven når jeg hører McKenzie, atså hun med det mørkbrune krøllete håret og som er den minste søstra, hun heter MacKenzie eller noe lignende. Jeg syns det er ett veldig fascinerende navn! Men om jeg ikke hadde visst at McKenzie er ett jentenavn hadde eg trodd det var ett etternavn, men om man ser positivt på det så blir ikke navnet glemt! For det er flere år siden første gangen jeg så navnet og har enda ikke glemt det:) Madison er jeg ikke sikker på hva jeg syns om, tenker på Addison i Grey's Anatomy. Syns egentlig Addison er finere! Og jeg syns dere skal bruke ett amerikansk navn på ungen, jeg er heller ikke helnorsk og kunne absolutt tenkt meg ett navn fra der til ungen(som også blir 1/4). Det blir ikke for dumt syns jeg, dere har en grunn til å bruke ett ameriskansk navn, og bedre grunn trenger man ikke:) Bruk det dere liker best og ikke tenk på hva andre måtte mene:)
Bægge dætern Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 McKenzie tror jeg nok ikke går igjennom med mindre dere skriver Mckenzie. jeg er ganske sikker på at dere ikke kan ha stor bokstav i midten av et ord/navn....men dersom dere argumenterer godt nok vil dere sikkert bli hørt.....navneloven er jo liberal.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Ja, det blir for dumt, i hvert fall med McKenzie. Merkelig om man kan bruke det som fornavn i Norge. Det finnes andre måter å bevare det amerikanske på.
lillema72 Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Navna du like er veldig poppis i usa,men på norsk blir det helt feil!!! Mange flotte navn,som ikke funker på norsk,desverre!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Jeg liker begge to jeg. Men Madison er finest. Vi har ikke norske navn på barna, fordi faren ikke er norsk, og vi ikke har norsk etternavn. Men de er lette å uttale. Bruk det navnet dere liker best. Kan være det blir problemer med stor K midt i navnet, men dere kan vel bruke liten.
hannetroll Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 NEINEINEI! Både Madison og McKenzie er belastede navn så det holder i engelsktalende land!!!! Og i Norge blir det for dumt. Jeg er ikke motstander av engelske eller amerikanske navn dersom man har gode grunner for eller sterke ønsker om å velge det, men jeg vil råde dere til å finne noe som ikke oppfattes som harry i begge land....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå