catticatt Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 kan noen bare gi meg en oversikt over hva vi trenger som en første start pakke..alt fra hvilke bleier til vaskemiddel til tøybleiene.. Har et øye på en start pakke fra nøstebarn.no som jeg synes virker ok. men vil ha råd fra erfarende mødre med tøybleier.. hvordan fungerer dette for dere ..
Gjest Ut på tur Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Jeg har kjøpt denne startpakken, men ikke begynt å bruke den enda. Anbefaler deg å sjekke ut tettinntil.com. Tar litt tid å bli medlem men er verd det
Gjest Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Vi har kjøpt brettebleier på Jysk (98kr for 12 stk) og strikka ullbukser til å ha utanpå. Men eg synes ullbuksene vart litt dillete, så no brukar vi ein kombinasjon av ullbukser og Bumpy bleietrekk frå ImseVimse. Det som trengs til ein startpakke med brettebleier: 24 brettebleier 24 brillebukser 3-4 ullbukser eller bleietrekk (gjerne fleire) Eit par snappiar (ein slags krok for å feste bleia, den er genial!!) Flytande vaskemiddel utan parfyme (feks Neutral) Vaskemiddel for ull (viss de går for ullbukser som sperrelag) Lanolinkur (for å gjere ullbuksene tette igjen etter totalvask, trengs ikkje så ofte) Bleiebøtte (kan gjerne bruke vanleg 10liters bøtte) eller vaskepose (eller begge delar) Eg vart ganske overraska over kor bra det funka med brettisar, var eigentleg litt skeptisk, og ville helst gå for ein "enklare" versjon med lommebleier eller alt-i-eitt-bleier. Men no diggar eg brettisane altså! Signerer "ut på tur" si tilråing om å melde deg inn i tøybleieforumet på tettinntil.com - masse info og erfarne tøybleiebrukarar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå