Gjest Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Jeg er i tvil om vi skal få brodert navnene på de som har brukt kjolen så langt, eller om vi skal droppe det. Det er en nydelig bomullskjole med engelske blonder. Babyen i magen er den fjerde, og sansynligvis den siste som bruker kjolen i denne generasjonen. Svigermor fikk den sydd til sitt eldste barnebarn, og den kommer nok til å bli brukt av hennes oldebarn med tiden også. Jeg ser for meg at det hadde blitt litt fint (og et fint minne) å brodere navn + dåpsdato og år et diskret sted på kjolen. Gjerne i sølv eller beige tråd. Hva mener dere ? Noen som har gjort det her ?
*Rutletutt* Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 jeg hadde gjort det. Vi har brodert navnet til Tobias på båndet til dåpskjolen. Samboer, broren til samboer og sønnen til søsteren er alle døpt i den kjolen og har sitt navn og dåpsdato brodert på båndet. Skal bruke samme kjole til Milla og kommer til å brodere navnet hennes på det rosa båndet, sammen med navnet til søsteren til samboer. Syns det er fint jeg:o)
Gjest Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Her er alle barnebarn (og nå oldebarn - med snuppa) døpt i samme kjole, og alle navn + dåpsdato er brodert nederst. Syns det er utrolig fint jeg da. Vi har brodert i samme farge som kjolen, da blir det aller mest diskret - glir liksom sammen med kjolen - hvis det var et poeng for deg.
Gjest Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Ja, det er litt viktig at det ikke tar oppmerksomheten bort fra kjolen. Rosa og blå tråd er ikke aktuelt for å si det sånn... Men kjolen er hvit, blir det da leselig med hvit tråd ? Lurte litt på sølv siden det passer alle sløyfefarger (som gjerne kjøpes nytt til hvert dåpsbarn) Evt lys beige. Da tror jeg jammen det blir navn på kjolen "vår" også, svigermor snakket omd et da vi døpte jr, men kom aldri så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå