Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Del Skrevet 17. august 2007 Storesøster er i overkant av 2 år når babyen kommer, så her satser vi på søskenvogn. Er det flere som har erfaring med omtrent den aldersforskjellen? Bruker dere isåfall søskenvogn eller har dere ståbrett til den eldste? Jeg synes det virker så greit med søskenvogn, men det blir selvsagt enda en vogn å få plass til.... Hva anbefaler dere? Må kunne ha bag til babyen de første månedene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10117192-hvilken-s%C3%B8skenvogn-anbefaler-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 17. august 2007 #2 Del Skrevet 17. august 2007 Har 24,5 mnd mellom guttene våre. Har phil and teds e3 og er utrolig fornøyd med den vognene. Synes den er helt genial, og fungerer utrolig godt som både søskenvogn og enkeltvogn! Har brukt den mye til storebror, og kombivogna til babyen er noe drit å dra på så bruker stort sett e3 til babyen også om vi skal på shopping, i besøk eller av andre grunner må ha vogna med i bil. Har softbagen også, synes den er helt grei. Litt liten, så vet at noen har brukt carena eller teutonia sin mykbag i vognen også. Men rekner med at den holder 1-2 mnd til, så da bare legger jeg voksiposen bak. Søskensetet er veldig enkelt å klikke av og på, og storebror synes det er veldig kjekt å sitte i det. Sitter høyt og godt, med god utsikt. Og jeg ser rett ned påp babyen, så føler jeg har god kontroll. Største fordelene med vognen er: * at den har svingbart forhjul så den er lett å trille, *den er like smal som en enkeltvogn så kommer fram overalt, *den veier kun 8-9 kg og det er TUNGT å trille to barn (mye tyngre enn jeg hadde trodd) så det er en fordel av selve vognen er lettest mulig *den er kjempegod å bruke som enkeltvogn også, så du trenger egentlig ikke andre vogner til eldstemann *den er enkel i bruk, og får plass i de fleste bagasjerom Den nye modellen (2007-modellen) som heter sport har også en del forbedringer i forhold til 2006 modellen (e3), som regulerbart håndtak og at søskensetet kan legges noe bakover. Vi hadde ikke klart oss uten søskenvognen, for selv om toåringen er flink og gå har han sine begrensninger + at det er lettere å holde kontrollen på ham når han sitter fastspent i vogna...Hadde ikke kommet meg ut noen steder uten dne vogna, en knallgod investering. Om du har liten plass så klarer du deg lenge med denne vogna som søskenvogn og vogn til eldste,og så en bagvogn/kombivogn til babyen. Strengt tatt klarer en seg med bare phil and teds vogna også....(pluss en liten paraplytrille til storesøster kanskje, om dere må trille hver for dere). Den funegere veldig greit som babyvogn også, bare litt lite lun. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10117192-hvilken-s%C3%B8skenvogn-anbefaler-dere/#findComment-10118757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #3 Del Skrevet 27. august 2007 Dytter på denne...flere som vil dele sine erfaringer? HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10117192-hvilken-s%C3%B8skenvogn-anbefaler-dere/#findComment-10210918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
matilde med to små venter nr 3 Skrevet 27. august 2007 #4 Del Skrevet 27. august 2007 Vi har brukt carena twin buggy til våre to eldste. Det er 2 år mellom dem. I begynnelsen brukte vi en softbag til babyen. Vi har vært veldig fornøyd med den, veldig greit at ryggene kan legges ned hver for seg, det samme med fotbrettet, og så var vi veldig avhengig av 2 separate kalesjer siden eldsteman absolutt ikke ville ha tak, og minsten nesten måtte ha det i begynnelsen. Bakdelen med vogna er at babyen vender fra deg, og at den ikke er så god i ulendt terreng. Vi har brukt den mye i alle fall, og kommer til å bruke den mer denne gangen i og med at det bare er 16 mnd mellom nr 2 og nr 3 :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10117192-hvilken-s%C3%B8skenvogn-anbefaler-dere/#findComment-10211094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå