Skuddårsmamma=) Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Hei! Det jeg lurer på om det må være av en spesiell type ull, behandlet, klippet i en spesiell lengde eller lignende for å kunne bruke det som underlag under babyen? Eller kan man bruke skinnet LUDDE som man får kjøpt på Ikea? Ikke helt inne på dette, så håper noen kan hjelpe meg!
Gjest Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 jeg kan dessverre ikke si noe om det skinnet fra ikea, men jeg vet at de "ordentlige" som man før kjøpt i butikker som nøstebarn o.l. ikke bare er varme på vinteren, de er også isolerende på sommeren, slik at man kan bruke dem hele året. Og det er jo en fordel, men jeg aner ikke hvike skinn som har, og evt. ikke har, denne egenskapen.. Så det var kanskje ikke så mye hjelp i det jeg skrev likevel..hhehh..
Skuddårsmamma=) Skrevet 17. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2007 Hehe..alt bidrar vettu! Skinnet fra Ikea er ekte lammeskinn, men om det er "riktig" på alle måter aner jeg ikke! Håper noen flere kan hjelpe! =)
tudeluuu Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 jeg tror det er best hvis det er merinoull eller annen ubehandlet ull. Korthåret er nok best, det er iallefall det jeg har innbilt meg, iom at jeg bare har kjøpt det! Det finnes et lammeskinn på going.no som er ubehandlet som er ikke er veldig dyrt. Det er ikke så stort, men passer fint oppi en vogn feks. Har selv kjøpt et stort skinn hos Nøstebarn. Er veldig fornøyd med det, og guttungen elsker det. Han har det som underlag sommer som vinter i senga si. Det koster rundt 1000kr da, men er verdt det iom at det er så stort og kan brukes så lenge =) Håper dette var til litt hjelp =)
CB-BabyBoy Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Jeg skal ikke merke meg selv som ekspert her, men mener å ha lest at det er de korthårete skinnene som er best. Jeg tror det har noe med at barnet kan få i seg de lange hårene. Vi tenkte å kjøpe et nøstebarnskinn, de er kjempefine og vet de er sikret på alle måter for barn. husker ikke prisen, men tror ikke det er så altfor galt, ludde koster vel noen hundre kroner. jo det er vel også noe med behandlingen. ordet lanolin popper inn i hodet mitt, men jeg er jo langt inni ammetåka hehe så skal ikke si at det har noe å si har etablert at ammetåka kikker inn ca i uke 12
tudeluuu Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 lanolin er fettstoffet som naturlig er i ull/skinn, det er derfor viktig å bruke spesialvaskemiddel for skinn/ull, milo er ikke å anbefale visstnok. Har kjøpt vaskemiddel på going.no, vet også at de har på nøstebarn, og babyshop og andre steder som selger ullprodukter =)
ruffen Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Skinn som inneholder lanolin er best, for de er selvrensende, og skal faktisk ikke vaskest viss det ikke strengt tatt er nødvendig. Vi har Nøstebarn sitt. Veldig bra, men litt dyrt (ca 850 kr). Har et billig som vi brukte i vogna, men det bli babyen klam i når det ble varmere. Det blir han ikke i senga. Vi har brukt det både vinter og sommer. Ville ikke brukt Ludde siden dette er veldig langhåra. Innbiller meg at det kanskje kan være dumt pga at det vil samle mye støv og at babyen kan få problem med å puste viss han/hun på en eller annen måte skulle havne på magen.
Skuddårsmamma=) Skrevet 17. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2007 Tusen takk for svar alle sammen! Dere er supre!! =) Ludde skinnet fra Ikea er veldig langhåret og det var noe som sa meg at dette kanskje ikke var så lurt. Og selvrensende hørtes genialt ut. Da blir jeg å kjøpe et skinn fra ullkorga eller nøstebarn. Det at det koster litt mer spiller ngen rolle når det kommer til sikkerhet og trivsel til den kommende babyen! Nok en gang - tusen takk jenter! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå