Gå til innhold

Lettet!!! Fikk innvilget etter 5 min.

Anbefalte innlegg

Jeg hadde min første konsultasjon i dag på ullevål ang. ks. Etter 5 minutter fikk jeg dato. Jeg har ikke vært hos noen andre før dette, heller ikke til noen samtaler.

Det må være store individuelle forskjeller ut og går.... Jeg sa at jeg ikke ville føde og har ingen god grunn for det... Jeg var rolig, enkel og presis. Jeg er 24 uker på vei og fikk dato 14 dager før termin. Lykke til dere andre!! ikke noe å grue seg for....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10116159-lettet-fikk-innvilget-etter-5-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra for deg! :-)

Men tror du må være unntaket som bekrefter regelen om at det for de fleste er det å få innvilget KS en lang og ofte vanskelig prosess.

Måtte du ikke si hvorfro du ikke ville føde? Ble du ikke informert om ulemper ved KS? Begge disse delene mener jeg er viktig å få frem både for statestikken sin delog for at du skal ta et informativt valg.

Gratulerer uansett!

Jeg skjønner at du synes jeg fikk lett innvilgelse... I mitt tillfelle var ikke ulemper/fordeler et tema nei, verken hos min fastlege som søkte for meg eller hos spesiallisten på ullevål. Men jeg har selvfølgelig lest mye selv uten at det ble nevnt. For meg var det kun et alternativ, uavhengig av ulemper... Kanskje kom min innvilgelse lett fordi jeg er høyt utdannet, er 35 år...... Jeg vet ikke hvorfor andre sliter. kanskje ung alder forbindes med uvitenhet. Jeg er selvfølgelig ikke enig i det da jeg aldri villet ha klart å føde vaginalt uansett alder.... Jeg fortalte kort og presist at det for meg kun finnes et alterativ, og at jeg ikke vet grunnen for at jeg ikke vil føde. Jeg sa at slik er det bare..., og hun gjenntok at ja, for enkelte er det bare slik... Selv om jeg ikke la meg ned på kne...., gråt osv, er det virkelig et problem for meg. Hadde jeg ikke fått innvilgelse vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Det er virkelig kun det eneste rette for meg.

Jeg ønsker dere andre masse lykke til!!! klemmer...

hei hi:)

Kunnde du ha sendt meg en mail,og fortal tmeg hva den spesialisten heter? jeg skal til ullevål i morgen og få dato og endelig bekreftelse...og har ønske om dato selv....Når har du termin og når fikk du dato for ks?Klem fra meg:)

Annonse

Jeg er 35 år og fått innvilget ks. Fikk innvilget etter samtale nr. 1 uten problemer, men måtte likevel til 2 samtaler til (kanskje standard). Er høyt utdannet, men vet ikke om de kjenner min utdannelse. Men både jordmor og lege som jeg hadde samtale med sa hver for seg at jeg hadde utrolig innsikt i egen situasjon og var reflektert...ikke minst rolig.

Mineliten;o)

Kombinasjon av alder og utdannelse (stod faktisk på helsekortet mitt) fører jo ofte til at en selv er mer selvsikker.

Jeg er ganske sikker på at legen jeg snakket med ville reagert annerledes hadde jeg vært en 18år gammel jente, som ikke kunne uttrykke seg tydelig om hvorfor jeg ønsker ks.

Vi må huske på at Oslosykehusene jo er helt åpne på at de innvilger keisersnitt til alle som ønsker det. Flere i 20-årene her inne som har fått innvilget her, mens det er mange eksempler på vellutdannede kvinner i 30-årene som har blitt nektet på sykehus andre steder i landet, uansett hvor god grunn de har.

Synes vi skal være forsiktige med å sette en sammenheng mellom å være eldre og ha høy utdannelse og få innvilget keisersnitt. Da sier vi jo på en måte at alle de som ikke får innvilget har litt "skyld" i det selv, fordi de ikke klarer å uttrykke seg like bestemt og vellartikulert som oss andre.

Jeg tror hvertfall ikke jeg hadde kommet noen vei på f.eks Haukeland. Mastergrad eller ei!

Ikke bli provosert da.... Det var bare en tanke om at kanskje alder og utdannelse spiller inn.. Fastlegen min sa bestemt at kjemien har mye å si. Så fikk jeg god kjemi da, hvis det passer bedre:) Rådet mitt eller mitt budskap er: Vær bestemt!!

Sorry, var ikke meningen å virke sur :-) Tror nok du har helt rett i at det er lettere å bli tatt på alvor om en er eldre og opptrer selvsikkert, men det er nok mye legens/sykehusets holdninger det står på også. Og som du sier: Kjemien med legen, om han/hun evner å sette seg inn i din situasjon. Å være bestemt, er et veldig godt råd. Gjøre det helt klart at det ikke er noe annet alternativ for deg og ikke la deg presse. Men som sagt: Når jeg ser hva andre her inne har vært gjennom tror jeg at jeg kunne vært så bestemt jeg bare ville: Jeg ville aldri trengt gjennom lydmuren på et sykehus som Haukeland uansett. Glad jeg bor på Østlandet!

Annonse

Jeg er ikke sikekr på navnet. Han jeg skulle til var blitt syk. Jeg satt en time og ventet på vikar. Jeg satt og ønsket meg at vikaren var en mann. Synes de er lettere å prate med... Gru, det var en dame... Trur det står JM påhelsekortet... legeskrift:) Uansett hadde hun langt mørkt hår og pratet litt gebrokkent norsk. Men var kjempehyggelig!!! Lykke til!! Det går bra. Jeg fikk termin 11 dager før termin. Jeg ønsket 14. Hun ringte og sjekket. I og med at jeg har termin på en fredag og de ikke tar planlagte keisersnitter på fredager fikk jeg mandagen etter. Hadde jeg hatt termin på en torsdag hadde jeg fått 14 dager før som ønsket. Hennes limit var på 14 dager..

Er spent på om du fikk innvilgelse, la meg få høre fra deg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...