Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 11uker på vei og kvitt kvalmen for en stund siden.

Men den siste uken har jeg hatt så utrolig vondt i magen.

Fikk komme meg inn til legen for noen dager siden og han rister bare på hodet(som vanlig) og sier det er irritert tarm(det byrde jeg jo nesten har visst holdning).

Han sier jeg må få i meg visiblin... Jo det var det da.

Nå er smertene bare blitt verre, og jeg har begynt å kaste opp i enorme mengder. Visiblinen som jeg klarer å få ned kommer jo bare rett opp igjen.. Så det er ikke mye hjelp der.

Jeg er ikke kvalm i det heletatt, bare sykt avkrefta og kaster opp lat, og det lille jeg får i meg kommer ut som diare.

Har ikke kasta opp før i svangerskapet selvom jeg var svært kvalm.

Tror dere dette er normalt eller?

Føler magen min kommer til og eksplodere en dag.

Uansett så tør jeg ikke ringe til han legen min igjen, han sier bare fjaseting om det å være gravid uansett.

Skulle gjerna ha byttet til en annen fastlege, men nå har jeg akkurat bytta til han her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, dette hørtes ikke bra ut. Jeg blir så irritert når jeg hører om "slike" leger. Vi er så prisgitt dem dersom det noe og det er derfor så viktig at vi blir hørt.

Du kan kanskje prøve å ringe legevakta - si det som det er at du ikke føler du blir tatt på alvor av legen. Etter loven har du krav på en "second opinion".

En av bivirkningene ved Vi-Siblin er forresten at du kan få økt mageknip.

Håper det ordner seg ;-)

Skrevet

Hei!

Vi-siblin er et romoppfyllende avføringsmiddel som kan gi økt mageknip og gassdannelse som bivirkning. Det høres kanskje ut som om det er akkurat Vi-siblinen som skyldes den økte mageknipen og oppkastet. Føler man seg oppfyllt eller blir det pga av dette middlet, kan det føre til oppkast slik jeg forstår det. Mer lettpåvirkelig som gravid, pluss at tarmene strir litt ekstra nå. Jeg har ville sluttet å ta Vi-Siblin i en periode jeg, for å se om det bedrer seg. Gjør det det-ikke bynn igjen. Prøv evnt noe annet. Du kan forhøre deg på et apotek. Finnes mye reseptfritt å få kjøpe. Og det kan hende du får mye mer hjelp på apoteket enn hos legen. Han virker ikke helt interrisert spr du meg!

Uansett- lykke til! Håper du føler deg bedre snart!

Skrevet

SAken er at jeg ennå ikke har fått ned noe visblin, fikk ned en gang igår, men da kom det rett opp igjen.

Blir så oppgitt av legen atte.

En annen lege mente jeg hadde en cyste på eggstokken da, så jeg vet ikke.

Skrevet

Ok, da missforsto jeg deg litt.

Jeg har selv hatt cyster på eggstokkene, og kan skrive under på at det ikke er godt. Jeg har hatt det to ganger, 1 gang var det en vanncyste som etterhvert sprakk av seg selv (auuu) og nå i starten av graviditeten hadde jeg en blodfyllt cyste på høyre eggstokk. Den sprakk etterhvert den også, slik at det blødde en stund før alt blr ok igjen.

Hvordan er smertene dine lokalisert? Kun på den ene siden?

Mulig du nevnte det, men hvor langt er du på vei? Har du sett fosteret på ul?

Skrevet

Litt usikkert hvor langt jeg er på vei 11 eller 12 uker rundt om der.

Skal på UL på mandag.

Jeg har smerter på venstre side, konsntrert om et punkt, men det stråler liksom litt oppover også innimellom.

Skrevet

Jeg synes det kan høres ut som smerter fre en cyste. Men du burde jo vært undersøk ordentlig. Synes legen din ikke tar dette alvorlig, noe han burde. Ikke for å skremme deg, men jeg tenker også litt på exu (svangerskap utenfor livmoren). Dette fikk de misstanke om til meg, og undersøkte med ul. fant da denne cysten som etterhvert blødde. Ring legen din du, og forklar at du har blitt værre og krev en ordentlig undersøkelse. Eller ring legevakten senere. Synes virkelig du burde fått dette sjekket. Ikke vent til mandag! Ønsker deg lykke til! Dette går nok bra, og forhåpentligvis er det "kun" en cyste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...