Gå til innhold

Nå vil jeg ikke amme mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 9mnd, og jeg vil komme meg uuuut. Blir så låst hjemme når han er så avhengig av meg, jeg har satt ned foten i dag, men tror neppe jeg klarer dette, men når skal jeg da klare det liksom, huff, angrer på at jeg ikke vente han til flaske, om bare han tok flaske på ett måltid så hadde det gjort saken enklere, men han tar ikke flaske.

Jeg bruker nå smokk om han sutrer, og for prøve å unngå å gi pupp mest mulig, men det er om natten det blir problemer, vi samsover og da får han pupp når han vil, men jeg MÅ slutte med dette også, det er fader meg ikke lett.

Hjelp meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar barnet tutekopp? Sånn uten ventil?

Skrevet

Nei, han suger ikke på det heller, hvis han for ut noe så skjønner han ikke at han må få i seg den melka og ikke min melk for å bli mett!

Skrevet

Har han noen andre som kan gi ham melk?

Ellers, ang nattamminga, det er greit å ta på noe som hindrer tilgang. Om det er en rein nattkjole uten knepping, samt en sportsbh under. En del protestering må du regne med. Husk å legge barnet i "ammeposisjon" når du forsøker med flaske, og helst med noe velsmakende i begynnelsen. Det er de som må ty til små mengder sukkervann (1ts sukker i 1dl vann) for å få dem til å ta flaska. Du kan pumpe flaska inn i munnen til barnet også, spes med de store smokkene (avent etc), du bare klemmer på det brede på sidene.

Skrevet

Det kan nok bli litt av en kamp for deg å kutte puppen når dere samsover. Da ligger fristelsen litt for nær ikke sant? Men det er jo en fordel at han drikke fra noe annet før du slutter ammingen, for væske må han jo få i seg på et eller annet vis. Har du prøvd alt av flaske og kopptyper? Det er jo mange å velge mellom.

Da jeg sluttet med ammingen var datteren min 10 mnd. Jeg reiste bort ei langhelg og det var faktisk det som skulle til.

Men har du muligheten så flytt han over på eget rom. Da er det ikke sikkert at han våkner så ofte heller. Og få pappan til å hjelpe til (hvis dere bor sammen). Lykke til!!

Skrevet

Jeg har prøvd med alle typer flasker, nettop solgt unna 14 flasker, da han ikke ville ha, sparte MAM sin og 1 AVENT flaske.

Han sover på eget rom, men når han våkner etter kl.01, så orker jeg ikke sitte oppe å amme, så jeg ammer i senga, og slik ligger vi hele natten, men jeg skal ikke venne han av når vi samsover, da tenkte jeg å legge han i sin egen seng.

Pappan skal på jobb, men han er villig til å kutte ut puppen, så vi kan jo prøve i natt. Bare at vi skal på noe i morgen som ikke passer seg å være trøtt på. Men det får bare gå.

Skrevet

Hittil har det gått fint, og han fikk i seg noe middagsmat, og 100ml med NAN med malteekstrakt av FLASKE!!! Jippi, men som sagt det er om natten det blir problemer, gud jeg MÅ klare dette!

H.I

Skrevet

Nå driver jeg å legger han, han har vært uten pupp i hele dag, drukket 200ml NAN til sammen, men gulper av den, ca 10min etterpå.

Vet ikke om han har fått i seg nok mat i dag, han har spist ca 60ml med grøt, kvart banan, så 100ml med NAN, og par skjeer med middagsglass, så 50ml NAN kl.17. Bittelitt pizza fra meg, så halv skive med prim og 50ml NAN med malteekstrakt kl.18.30

Sovnet nå kl.19, våkner vel kl.i 9 tiden som vanlig. Hmmm...

Jeg har kunn melka ut bittelitt i dag (håndmelka).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...