Gå til innhold

Kan jeg spise møllers dobbel og gravitamin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg helt sikker på hva gravitamin inneholder, men den skal vel i utg. punktet dekke alt en gravid trenger. Ville vært forsiktig med Møllers dobbel, siden denne inneholder A og D-vitaminer. Dersom det er ekstra Omega 3 du er ute etter, kan du jo prøve Møllers Godt for hjertet, da den kun unneholder vitaminer som blir skilt ut av kroppen om du får for mye. Selv spiser jeg Møllers total og Møllers Godt for hjertet, da det gir den mengden folat som behoves + ekstra omega 3.

Annonse

Hørtes kanskje ut på innlegget mitt som A og D-vitaminer er farlige greier :o) Men det er som Vesla skriver, disse vitaminene blir ikke skilt ut av kroppen, og vi kan derfor risikere å få for mye av dem, vitaminforgiftning. Noe skal vi selvsagt ha, og ikke skal vi være hysteriske heller, men man skal være forsiktig med å ta dobbelt opp. Så om man allerede tar et multivitamin som inneholder A og D, bør man styre unna det i eventuelle Omega-3 tilskudd man tar ved siden av.

Nei, da skal det være trygt.

Her er en god artikkel der man kan lese mer om emnet:

http://www.helsenytt.no/artikler/gravideskost.htm

Forøvrig tror jeg det er viktig at vi ikke tar helt av hverken ene eller andre veien. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...