Gå til innhold

Jeg er også i mål! Ei jente er født.

Pandura

Anbefalte innlegg

Jeg fødte ei jente 13.08.07 kl 0022!

Skjønte at jeg var i gang på søndag formiddag da jeg fikk jevnlige og svake sammentrekninger over et lengre tidsrom. Kjente liksom på meg at dette var noe annet enn kynnerne jeg hadde hatt i dagevis. Sammentrekningene varierte i styrke og intervall, men for å ta kortversjonen, dro vi til sykehuset rett før 21, ble satt på ctg-registrering og hadde ingen rier på de 40 minuttene jeg satt der. Rett etterpå undersøkte jordmora meg og konstaterte 5 cm åpning. Jeg fikk fødestue ca 2330, og hadde det fint og koselig der inne i en gyngestol til kl 2400. Følte for å ligge på kne over dyna når riene kom, og plutselig kom trykketrangen. 0022 spratt jenta ut, jordmora rakk akkurat inn og fikk tatt imot henne.

Nydelig lite barn på 3388g og 50 cm. Hodeomkretsen var 36 cm.

Kom hjem igår, alt er vel og vi storkoser oss alle seks!

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer så mye, antok at det var fødsel på gang når du uteble.....Hørtes ut som en fin fødsel, skulle ønske flere leste om de som hadde positive fødselsopplevelser også, har innimellom inntrykk av at det er de dramatiske over flere døgn som blir vektlagt...

Håper dere koser dere masse nå, ikke så vansklig kanskje.

Annonse

Åh, så herlig at du også er i måt Pandura: GRATULERER SÅ MYE!!! Så utrolig godt å høre at alt er bra med dere, og at fødselen hørtes ut til å ha gått så greit. Herlig å ha alt overstått, ikke sant, og bare nye det nye tilskuddet til familien. Håper du får en veldig fin barseltid, og at vi treffer på hverandre igjen på et eller annet forum fremover :-)

Stor klem fra

• 2 uker senere...

Hei igjen alle sammen!

Jeg måtte bare innom og takke for alle de koselige hilsnene fra dere alle.

Her er alt vel og vi koser oss med lille Liv, som hun heter.

Hun har endelig begynt å spise skikkelig, så nå håper ejg at det skal bli litt mer enn bare amming som fyller dagene.

Fødselen min var veldig fin, for alle dere som har kommentert den. Oppskrift har jeg kanskje ikke, men jeg har veldig stor tro på god avslapning mellom riene og å være i bevegelse oppreist underveis. Jeg synes det hjelper godt å vrikke på bekkenet og stå med overkroppen lent over noe med ligg høyde på. Sist gang fikk jeg sitte på en stor gummiball og vugge rolig fram og tilbake mens jeg lente meg over et bord, og det ga utrolig effekt.

Uansett så tror jeg det er viktig å tro på egne ressurser og kjenne etter hva kroppen forteller.

Lykke til alle sammen, vi sees kanskje på dib etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...