Gå til innhold

Bet. dere 60 % av fullpris for 60 % plass, 80 % for80% osv???

Anbefalte innlegg

Her i kommunen er det slik at for 50% plass bet. man 60% av full pris, 60 % plass bet. 70 %, 80% plass bet. 85%. Syns det er irriterende å betale for mer enn man faktisk får. Har du to barn som går 60 %, så utgjør dette faktisk rundt 26 000 kr mer enn hva man burde bet. de årene de går i barnehagen. Kommunen argumentere med at det utgjør merarbeid for de når folk ikke har fulle plasser, men det virker for meg som om de fleste andre kommuner har en annen praksis. Hva er dere vant med?

Det serveres også 3 måltider i uka. Noen har jo fridager slik at de bare får ett måltid. De må alikevel bet. det samme som de som får 3. Her begrunner de det med at det blir så mange regnestykker ellers. Vel vel... er vel kanskje småpenger, men det er litt prinsippet, syns jeg

(ei venninne av meg måtte bet. matpenger , selv om barna hadde fri begge de dagene det ble servert mat. )

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig at deltidsplassene koster litt mer enn prosenten skulle tilsi. Og det ER faktisk mer arbeid for bhg med å ha 2 barn som går deltid i stedet for 1 barn på fulltid.

Faktureringen for matpenger som du beskriver den, er jeg enig i at det burde vært gjort annerledes. Vel og merke hvis det er faste dager det serveres mat. Regnestykket da blir jo bare gjort én gang, så bruker man samme beløpet for hver mnd.

Hvis det er vilkårlige dager maten blir servert, skjønner jeg at det blir fakturert samme beløp.

(I vår bhg betaler de som har 60% plass også 60% matpenger osv.)

Det er helt vanlig praksis at en deltidsplass koster noe mer prosentvis i forhold til full plass. Her i kommunen, og i den kommunen jeg jobber, betaler man feks 50% for en halv plass, pluss et tillegg som er likt for alle deltidsplasser. Kostpengene beregnes prosentvis ut fra den plassen man har, og jeg synes ikke det er riktig å betale fullt dersom man kun er tilstede ved noen få måltider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...