Lille:-) Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Har så lyst å få en tidlig UL siden jeg er urolig for hvordan det skal gå. I forrige svangerskap døde babyen i uke 38 - navlestrengen rundt halsen - så jeg vet at jeg ikke har noen økt risiko for SA. Men likevel - det hadde vært så fint med en forsikring om at det er en liten spire der inne og et hjerte som slår. Lurer på om jeg må ringe fastlegen og få en henvisning. Jeg har ikke vært til kontroll hos fastlegen ennå, er bare 6 uker på vei nå. Kanskje jeg må til time hos henne først? Fint om noen som har hatt UL kan skrive hvordan dere gjorde for å få det. Gruer meg litt for fastlegen, for det siste hun sa sist var at det var nok lurt for ryggen/bekkenet mitt å vente et halvt års tid med å bli gravid, og så er jeg blitt det med en gang jeg fikk mensen igjen etter fødselen.
Måånestråle Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Hei Lille! Jeg var til tidlig UL her om dagen, da ringte jeg dirteke til gyn.pol. på sjukehuset fordi jeg var bekymra og fordi jeg hadde journal der fra tidligere siden jeg mista forrige gang jeg var gravid. Det gikk for så vidt greit å komme dit direkte, men de nevne henvisning fra fastlege flere ganger, så det er sikkert lurt å ta kontakt med fastlegen først. Hvis du får lite hjelp av fastlegen hadde jeg ringt til sjukehuset og hørt om de kan slippe deg inn likevel. Lykke lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå