Mamma`N Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 jeg har koket flaskene og tutene frem til nå...3,5 mnd... kan jeg slutte med dette nå???
Lykkelig mamma,250107 Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 da vi var på 3mnd kontroll spurte vi om når vi kunne slutte å koke flakser og smokkene. vi fortalte at minien hadde begynt å sikle, bite på diverese leker og slikt. hun sa at når barnet begynner å slikke på leker og andre ting som gjerne ikke er 100% sterile, så kunne vi bare slutte å koke dem. jeg koker smokkene innimellom, men vasker dem stort sett bare i såpe og vann!
Gjest Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Jeg leste på flaskeposten.org at man kunne begynne å ta flaskene i oppvaskmaskinen fra 3 mnd alder men måtte koke tutene lenger enn det. Litt usikker på hvor lenge.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Jeg har fått høre at man burde koke det fram til babyen er 6 mnd. Men det er jo sant det som blir skrevet over her, når de putter alt mulig annet i munnen, burde det jo ikke være nødvendig å koke flaskene ) Da får de i seg så mye rart allikevel )
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Jeg kokte faktisk både flasker, tuter og vannet hennes til 5 mnd, men da sluttet jeg med alt. Nå som hun er 6 mnd får hun vann fra springen og jeg vasker flasker etc i vann og zalo. Noen ganger i oppvaskmaskinen, men den går jo ikke hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå