Gå til innhold

når slutter man å koke flaskene??!!!?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har koket flaskene og tutene frem til nå...3,5 mnd...

kan jeg slutte med dette nå???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da vi var på 3mnd kontroll spurte vi om når vi kunne slutte å koke flakser og smokkene. vi fortalte at minien hadde begynt å sikle, bite på diverese leker og slikt. hun sa at når barnet begynner å slikke på leker og andre ting som gjerne ikke er 100% sterile, så kunne vi bare slutte å koke dem. jeg koker smokkene innimellom, men vasker dem stort sett bare i såpe og vann!

Skrevet

Jeg leste på flaskeposten.org at man kunne begynne å ta flaskene i oppvaskmaskinen fra 3 mnd alder men måtte koke tutene lenger enn det. Litt usikker på hvor lenge.

Skrevet

Jeg har fått høre at man burde koke det fram til babyen er 6 mnd. Men det er jo sant det som blir skrevet over her, når de putter alt mulig annet i munnen, burde det jo ikke være nødvendig å koke flaskene :o) Da får de i seg så mye rart allikevel :o)

Skrevet

Jeg kokte faktisk både flasker, tuter og vannet hennes til 5 mnd, men da sluttet jeg med alt. Nå som hun er 6 mnd får hun vann fra springen og jeg vasker flasker etc i vann og zalo. Noen ganger i oppvaskmaskinen, men den går jo ikke hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...