Gå til innhold

noen vært borte fra 3,5 mnd baby i en uke???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min samboer skal til syden en uke...vår kjære sønn skal være hos min mor og far denne uken...dette er jeg forsovidt ikke engstelig over..men jeg er redd han ikke vil kjenne oss igjen når vi kommer hjem.....

noen med sammen erfaring???!!!

og til dere som skal kalle meg en dårlig mor fordi vi drar bort fra han kan dere være så snill og ikke svare. hørt nok om det der. jeg mener det kan være sunt og selvfølgelig vil jeg savne han enormt mye....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du orker sier jeg bare. Kunne dere ikke vente litt da, planlegge tur når han bare er 3,5 mnd. Jøsses!!!! Hva skal du egentlig med barn? Kanskje dere skulle ha ventet med barn til dere var klar. Vet du ikke ville ha slike svar men dette klarer jeg bare rett og slett ikke å la være. En natt ja - en uke, NEI!!

Skrevet

Jeg har ikke noen erfaring selv, men en venninne(og mannen selfølgelig) var på bryllupsreise i ti dager da gutten var ca ett år. Han syntes det var kjempe skummelt da de kom hjem igjen og ble hysterisk da besteforeldrene som hadde passet ham dro fra ham igjen. Hun syntes ikke det var noe særlig for å si det sånn.

Skrevet

Hei du:) Hørtes godt ut med en uke i syden,men hvorfor vil dere ikke ta med lillegutt? Syntes det er litt lenge å være borte fra barnet når han er så liten. Jeg personlig ville ALDRI gjort det,men selvfølgelig så gjør dere som dere vil. Skal ikke si at du er en dårlig mor,det har jeg ingen rett til å si,vi gjør alle forskjellige ting. Men som sagt syntes jeg han er litt liten til at dere er borte så lenge.

Skrevet

Håper ingen svarer at de har de erfaring med for dette er jo galskap

Skrevet

ta det helt med ro..vi er godt voksne og det er et godt planlagt barn. trenger ikke sitte oppå ungen forde. er ikke noe minre glad i han fordet.

dette er en tur til syden der et vennepar gifter seg. og turen har vært planlagt lenge og jeg synes det er mer uforsvarlig og ta han med til syden.

så ikke døm folk på den måten...ikke si...hva skal du med barn...det er faktisk ikke veldig pent sagt...

Skrevet

det koster vel ikke sååååå mye å ha med gutten deres?

Skrevet

Det finnes endel litteratur som viser hvordan barn oppfører seg ved langvarig adskillelse fra foreldre, gjerne i forbidnelse med sykehusopphold, som tyder på at de opplever ulike faser. Protestfase, med gråt og uro, for så å gå over i en stille, innadvendt, passiv fase, som er kalt en apatitilstand, eller en depressiv tilstand. Det fortolkes som at ungen nå har gitt opp å lete/ protestere/håpe

Spebarn og småbarn viser uro, protester når hovedtilknytningspersonen drar (les mor), og blir klengete, sutrete og tildels sinte når mor kommer tilbake.

Skrevet

æh...du skal ikke være borte fra så liten baby så lenge...det sier vel seg nesten selv..Ta han med vel!!

Skrevet

takker for et mer voksent svar:)

jeg er redd for bakterier og varmen der nede mht til lillegutt...

jeg fikk lillegutt midt i studier og fullførte med fremføringer og eksamner så vi tar også dette som en liten ferie jeg og pappan....jeg sier ikke det blir lett men som tidligere nevnt er det planlagt for lenge siden....

Skrevet

Heisann!Uansett alder, det er bra dere prioriterer hverandre!Selvom babyen er liten, og 1 uke er lenge-så er det godt at babyen blir vant til å være hos andre.

min miniputt var nesten 4 mnd da jeg var på jentetur til utlandet i 4 overnattinger med 10 venninner. det gikk helt supert for alle 3. pappaen var dog hjemme med lillemann. jeg gruet og gledet meg til å reise, og tenkte at ei gang må være første gang og! venninnene og samboeren min unnet meg turen, og det hjalp! var redd savnet ville bli veldig stort, og det var det-men det gikk over all forventning!vi på tur hadde planer dagen lang, så lite alenetid-og det var like greit. ellers visste jeg at samboeren min og lillemann hadde det topp hjemme med planer på dagene. også var de sååå glade da jeg kom hjem. minien ristet på hendene og smilte da han så meg igjen-og jeg mener det var i gledesrus:)

Skrevet

det er da ikke pengene det kommer ann på

Skrevet

Da min veninnes baby var 4 1/2 måned (dette er 3 år siden) var ho en uke på ferie og jeg passet jenta hennes. Det gikk veldig greit, ho reagerte ikke i det hele tatt. Verken på at mamman var borte så lenge, eller på at ho plutselig var tilbake igjen. Tror ikke ho hadde noen anelse om hvor lenge ho var borte fra mamman sin -om det var 1 time eller 1 uke. Ho var blid og fornøyd da mamma reiste, og blid og fornøyd da mamma kom hjem igjen.

Skrevet

Du burde virkelig skamme deg! Egoistisk så det holder!! Stakkars lille baby sier jeg. Bli revet bort fra mamma og tryggheten sin. Men du har vel helt sikkert vært borte mye fra han allerede de....

Skrevet

Vi hadde med vår lillegutt til syden da han var 2,5 mnd. Gikk kjempefint. Reiste i jula, så det var som en norsk sommer. Skal ikke kristisere deg, men ville tenkt meg veldig godt om før du reiser fra en sånn liten baby...en hel uke. Det er veldig lenge for en liten baby.

Får litt vondt inni meg når jeg leser dette du skriver, men det er jo deres valg. Deres, ikke babyens. Vil bare gi deg rådet om å tenke deg veldig godt om før dere reiser. Selv hadde jeg aldri vurdert det en gang.

Skrevet

Tror det blir værre for deg enn for han... Har du vært borte fra han før? Jeg har vært vekk fra min ett døgn, helt forferdelig.. Jeg og samboer hadde planer om å dra en uke alene på bryllups reise, men det blir helt uaktuelt etter vi prøvde den ene gangen..

Skrevet

Fy søren....3,5 mnd og reiser bort på ferie UTEN en så liten baby. Sier myyye om dere.

Er dette et tulleinnlegg fra HI. Kan umulig være seriøst ment.

Hvorfor reise fra en så liten baby....toppen av egoisme. HVorfor fikk dere barn??? Hadde aldri reist fra et spebarn....aldri!! Skam deg!

Skrevet

anonym;hvem sitt innlegg svarer du på?mitt?? revet bort fra mammaen sin- det var da voldsomt! er glad jeg ikke føler det slik.

Skrevet

Virker jo som at det har gått bra for andre så da går det sikkert bra for dere også:) tror jeg ville slitt veldig ved å ha vært borte fra lillegutt så lenge. Jeg var ikke borte fra min eldste sønn i ei uke før han var 3 år og det var kjempetøft! Gråt og savnet han allerede etter 2 dager... hehe Men dere får kose dere og ha en fin tur,det går sikkert bra:) Det viktigste er at du stoler 100% på de han er hos:)

Skrevet

Blir ikke ille for deg....du vet han er i trygge hender. Men for babyen din, som plutselig er uten mamman sin. Anbefaler deg på det sterkeste å ikke gjøre det....babyen skjønner jo ikkke at turen var planlagt for lenge siden...han vil jo bare være i nærheten av dere. Velger å tro at hi tuller.....håper jeg.

Skrevet

Merkelig at dere anonyme må slenge så mye dritt her... La være å slenge dritt når dere ikke engang er voksne nok til å vise nicket deres! VOKS OPP og tror ikke at dere ikke er perfekte dere heller! Kanskje derfor dere må rakke ned på hva andre gjør!!

Nok en gang,kan ikke annet enn å ønske deg en fin ferie,selv om jeg ville valgt selv å hatt med lillegutt når jeg skulle vært borte så lenge:)

Skrevet

Skjønner at du vil savne han enormt mye....men hva med babyen. Han vil savne deg ennå mer.....

Skrevet

Har ikke personlig erfaring med å reise fra baby selv, men det er virkelig ikke anbefalt å reise bort så lenge fra ett barn på den alderen. Sier ikke dette for å være frekk eller noe, men synes kanskje du burde revurdere den ferieturen eller tenke på å ta babyen med. En hel uke borte fra de nærmeste omsrogspersonene når barnet er så lite er dessverre ikke bra. Barnet kan i verste fall få separasjonsangst senere, om du bare skal en liten tur ut på toalettet.

Skrevet

Blir ikke ille for deg? Da har ikke du prøvd å være borte fra babyen din ihvertfall.Klarer jo ikke tenke på noe annet jo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...