Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håpa d er noen der inne som kan komme me nån råd te mæ...

E åtte uka på vei å SÅ kvalm! Spyr opp så å si alt æ spis.. d e jo så ubehageli... Bærre æ kjenn mat lukta så brekk æ mæ...

Veit jo d at æ kan ikke få stoppa d eler tatt d bort men bærre æ kunne ha fått begrensa kvalmen litt så hadde æ blitt gla.. =)

Så der før vil æ at dåkker kommer me råd... =)

Har prøvd farris og eple juice uten at æ kan si at d hjalp så mye....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker ingefærøl, eller koker te på ingefærrot, kan kansje hjelpe deg også..Ingefær skal jo som kjent være bra mot kvalme..:)

Håper du blir bedre snart..

Skrevet

Du kan også prøve sea-band. Det er bånd (lik svettebånd) som du har på håndleddene, med en kule på innsiden. Kulene skal trykke på en spesiell plass og føre til lindring av kvalme. Du får kjøpt de på apoteket, koster 150 kr. Funker veldig godt på noen, og mindre på andre. Lykke til! =)

Skrevet

Hei!

Va åsså kvalm, holdt på i ca 3 uke før æ kom over "mirakelkuren" min. Nemlig Akupunktur!!!. Va på akupunkturbehandling i går og i dag, og i ettermiddag spiste æ eplekake med is!!!Fins ikke kvalm etter 2 behandlinge!!! Anbefales!

Skrevet

Åhh... vet akkurat hvordan du har det. Er også i uke 8 og er bare dårlig dårlig dårlig. Kjemper meg opp av senga om morgenen etter å ha spist törre salt-kjeks og drukket farris med eplejuice, tar på meg de stygge sea-bands greiene rundt håndleddene, og snegler meg avgårde til jobb. Ingenting hjelper. Kvalm kvalm kvalm. Vet at det bruker å gå over for de fleste etter uke 12, men det vet man jo aldri. Kanskje det varer svangerskapet ut?? Og dessuten er det så leeeeeeeeenge til uke 12! Begynner å bli litt desperat. Skulle gitt mye for en hel kvalmefri dag nå...

spyklysa

Skrevet

Eneste jeg føler har hjulpet meg, er MYE SØVN!

Nå har jeg riktig nok ikke prøvd akkupuntur, har litt tro på at det kan hjelpe og skal prøve det snart.

Skrevet

Jeg tok B-vitamin i dag tidlig fordi jeg hadde lest her på bim et sted at det kunne være et triks mot kvalme. Så glemte jeg hele vitaminpillen, for jeg var superkvalm og brukte all min konsentrasjon på å IKKE spy. Kom meg på jobb, og har ikke vært kvalm i det hele tatt resten av dagen. Kom ikke på vitaminpillen igjen før i kveld, så jeg tror ikke det er placebo-effekt heller.

Jeg VET ikke om det er B-vitaminen som har hjulpet meg i dag eller om jeg bare ikke var kvalm i dag, men det kan jo hende, og er absolutt verdt et forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...