Gå til innhold

Noen med erfaring med mange egg men lite befruktning? (samme som på ass.befruk.)

miss 80 høygravid-ks 23.1.09

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk ut 15 egg i går, og fikk vite i dag at kun 1 var befrukta!! Er bare så lei meg og frustrert!!!!

Ved 1. ivf så fikk jeg ut 11 egg, og kun 2 befrukta.

Noen med lignende erfaringer?og hva ble gjort? Noen som lykkes til slutt??

Jeg har pco, og min mann har fine svømmere!

Veldig takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Hei, Giggel!

Dette skjedde oss også. Jeg hadde supre hormonprøver før IVF, og mannen min hadde normale svømmere. Likevel ble kun 1 av 10 egg befruktet. Svømmerne hans svømte, sa legene, men ikke mot eggene, bare rundt og rundt...Legene kunne ikke gi noe svar på dette (men jeg begynte å tenke at kanskje det ikke er meg det er noe galt med likevel..?? Kanskje det er noe med ham...?) Iallefall ble det ene egget tilbakeført, og vi hadde råflaks - nå er jeg høygravid og gutten vår kommer i september. Så det går an! Lykke til!

Hei Giggel.

Ved vårt første uttak fikk vi ut 13 egg, hvorav ett ble befruktet ved IVF, men gikk til grunne før innsetting. Ved neste uttak fikk vi ut 15 egg, og ved hjelp av ICSI ble 7 befruktet. Seks ble lagt på frys på Riksen, ett ble satt inn og resulterte i lillegutt som nå er åtte mnd.

Vi er/var uforklarlig barnløse siden de ikke kunne finne noen direkte årsak til at vi ikke klarte å bli svangre uten hjelp. Det de sa på Riksen kunne være årsaken til så dårlig uttelling mht befruktning ved vanlig IVF var at eggene mine antageligvis kunne ha en ekstra sterk hinne som svømmerne hadde problemer med å trenge igjennom selv om de var av god kvalitet.

Så for oss var ICSI altså løsningen.

Håper dere får den hjelpen dere trenger, og at det klaffer på neste forsøk!!

mvh

jons og lillegutt

Heisann.

Vi opplevde noe av det samme. Fikk ut 20 egg og kun 5 ble befruktet.. men bare 3 igjen var av god kvalitet. Fikk satt inn 1 egg og er nå gravid i uke 32 : )

mannen min har veldig dårlige svømmere.

Ønsker deg lykke til.. du trenger kun ett gullegg vett du : )

• 3 uker senere...

Annonse

Heisann

Vi er i samme båt, jeg har PCO og mannen fine troll. Jeg fikk ut 33(!!) egg ved første forsøk, men bare 4 ble bra nok til å settes tilbake. Vi fikk satt inn 2 og nå ligger det ene og sover i vugga. 2 ligger i fryseren. Det er håp med dårlig uttelling også...

:o)

Hei! vi opplevde noe av det samme som dere, fikk ut 17 egg, men bare 2 ble befruktet. Det ene var det i tillegg dårlig kvalitet på, slik at det ikke kunne fryses. De satte derfor inn begge eggene. Vi var kjempeskuffet. Men det klaffet for oss likevel, jeg er nå i uke 39 og venter lillegutten når som helst :-) Håper det går like bra for dere, og at det er gullegget som er blitt befruktet ;-) Masse lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...