Gå til innhold

VinterSol&PrinsesseVilikke - er du her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei igjen! så flott at det går bedre med dere!

leste i siste inleggert i ammesliterklubben at du har funnet ut at du har Raynaulds fenomen. har du vært til legen/ammehjelper for å fått konstatert det? jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, og lurer på om det samme kan være problemet hos oss... har vit B6 her hjemme, siden jeg fikk det mot hyperemesis da jeg var gravid, men vet ikke om jeg tgør å ta det uten å ha snakket med lege igjen, siden de er så "sterke" at jeg fikk de på resept...

ellers går det faktisk bedre her også. har lært meg forskjell på diing som fører til sårt bryst og diing som er ok, sånn at jeg får tatt nytt tak før det er for sent nå. men synes jeg er vel slem mot han når jeg gang på gang må legge han til på nytt mens han skriker av sult... har også droppet liggeamming av samme grunn som dere, ble bare henging i knoppen. har også funnet ut at hvis jeg holdre brystet med riktig hånd (høyre bryst ned høyre hånd og onmvendt), så får han mye bedre tak (sitteamming med ammepute). er nesten ikke sår lengre, men har disse stikkende smertene en del ganger. skal prøve ammehjelpens råd mot dette. er det noen av de rådene du synes har fungert spesielt godt?

fortsatt masse lykke til mes ammoingen :D

PS. må skryte litt - dette inlegget er skrevet under amming - vi avanserer litt fra dag til dag, hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

ja, ikke sant, er det ikke flott? syns vi fortjener en klapp på skulderen jeg:) hehe

jeg skjønte at det måtte være reynaulds fenomen da alt bare stemte så godt.. ikke var det sopp heller, osv osv..

og når rådene mot reynaulds hjelper, da regner jeg med at det er det!

i svangerskapet manglet jeg magnesium, så er jo ikke overraskende om jeg fremdeles gjør det! og de fleste kvinner har egentlig for lite b-vitamin. (kroppen utskiller jo det som blir til overs..)

Jeg har bare kjøpt det sterkeste bvitaminet du får reseptfritt, men om du i utgangspunktet mangler, så ville jeg tatt en telefon til legen og hørt om du kan fortsette å ta det, jeg!

egentlig litt fint å høre at det er flere enn oss som har gitt opp denne liggeammingen da.. tydeligvis er det ikke bare vesla og jeg som er sære, lissom..

har funnet en stilling i senga som funker nå da, sånn halvt-om-halvt, lissom.

så gøy at dere får til dette med ammingen, altså!! det fortjener du!

Skrevet

forresten, de to tingene som fungerte absolutt best, var å sove naken, og å ta en varm klut på brystene etter amming. -samt å slutte å smøre med brystkrem.

ingen av delene fungerte alene, men ved å gjøre alt dette i kombinasjon, så lever vi nå ganske godt med amminga:) :)

wee. jeg ammer barnet mitt. utrolig:)

har du snakket med legen om b-vitaminet?

Skrevet

Hei

Så godt å høre at det går bedre for dere! Blir faktisk glad på andres vegne her inne på ammedebatten, for jeg vet hvor ille (og vondt!) det er å slite med ammingen. Helt enig med deg, forresten - vi ER flinke som holder ut. Har et utrolig strekt ønske om å amme gutten min, og tenker at jeg klarte å gå med han i magen i ni måneder til tross for kvalme oppkast gjennom alle ni og en måned med intens svangerskapskløe. For ikke å snakke om at det ikke akkurat var behagelig å føde han ;)

Har hatt noen dager nesten uten smerter, men nå har de kommet igjen. Har funnet ut at jeg ALLTID har smerter i helgene! Kan jo ikke være noen sammenheng, men synes det er vel rart at fredag til mandag morgen er de verste dagene...

Har ikke vært til legen ennå pga at smertene gav seg litt, men har sjekket litt mer på ammehjelpen.no på alt som kan være galt, og kjenner meg litt igjen på det som står om sopp også. Har nettopp leget et nytt inlegg om det, må vente til mandag med å ringe legen. Men har litt samme utseende på brystet som bildet på ammehjelpen.no, og rett før fødsel så hadde jeg faktisk et sår på venstre areola, og de klødde fælt. Trodde det bare var ettervirkninger av svangerskapskløen, men nå ble jeg mer usikker.

Uff, får pelle meg til legen, men er så idiotisk og sta at jeg helst vil finne ut av det på egenhånd. Skikkelig teit, hvis et lite besøk hos legen (som jeg synes er kjempegrei!) kan fikse det hele...

En ting - vet du hvorfor det hjalp å slutte med brystkrem? Jeg bruker purelan, og synes det har vært helt greit. Men vet ikke om den hjelper mot noe. Er jo ikke sånn direkte sår i huden, liksom. Har ikke merket noen forskjell om jeg sover naken eller ikke, men kan jo være som du sier at kombinasjon av flere er tingen. Skal prøve varm klut nrå jeg skal amme nå straks, lurer på om jeg skla ha en på før amming også, for jeg har litt spreng, sidne gutten har sovet i timesvis nå ;)

Jepp - dette ble langt ser jeg. Skal ta helg fra PC'en nå og kose litt med verdens fineste gutt! God helg!

Skrevet

jeg antar at det hjalp fordi jeg var sår/hadde vondt pga dårlig blodsirkulasjon, og ikke pga sår, egentlig..

jeg syns kremene lindret med en gang, men snart blei det vondt igjen.

antageligvis fordi det å holde brystvortene fuktig var helt, helt feil. da ble de jo kalde, og så blei smertene bare verre.

det er litt opp og ned her og, noen dager gjør det vondt, andre dager går det helt fint.. kommer vel litt an på sugeteknikk osv også.

hm, tror du at du har sopp, så kom deg til legen ja! ikke noe særlig, men husk at både du og baby må undersøkes/behandles da!

virket det med varm klut?

Skrevet

virket veldig bra på ene brystet, men merket ikke forskjell på det andre (det som ahr vært mest vondt). Men så hadde jeg ikke kluten like lenge på det andre, da.... prøve igjen neste gang også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...