Gå til innhold

Reise til Kroatia...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger hjelp fra dere jenter..

I dag var jeg på tidlig UL pga komplikasjoner i fjor. Fikk vite at alt står bra til med lille nuket mitt. Ble så glad! Sitter her og smiler og titter ned på bilder ;o) Er 11+1 i dag. Jeg er så lettet og kan nå trygt dra på ferie til Kroatia på lørdag trodde jeg... Legen (spesialist) mente at dette ikke var så lurt... Andre bakterie, mat osv... Legen sa "Kroatia begynner så vidt å bli et sivilisert land..."

Hva er deres erfaringer her? Noen som har vært i Kroatia mens de var gravide? Eller reist til andre land?

Jeg trodde ikke dette skulle være noe problem, men ble jo litt betenkt nå.. Er selvf innstilt på å ta forhåndsregler.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10105909-reise-til-kroatia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en diskusjon man aldri finner felles svar på tror jeg. Jeg har alltid vært mye på reiser i utlandet, både som gravid og med småbarn. Har fått mye pepper fra helsevesenet på grunn av det. Særlig når vi har reist med babyer.

Jeg har funnet ut at jeg må gjøre det som føles riktig for meg, ikke hva alle skremsler formidler.

JA, det er andre bakterier i andre land, men med visse forhåndsregler skal det mye til for å bli alvorlig syk. Det er faktisk mulig å bli smitet med f.eks ecoli i norge og...

Min viktigste forsikring på tur er en liten flaske fra apoteket som heter antibac. (desinfeksjonsmiddel) Den vasker jeg hender med minst 20 ganger om dager. Et par dråper i hendene.

Er nå snart 7 uker på vei og reiser til hellas om et par uker. Og der skal jeg KOSE meg, men fetaosten får jeg nok ligge unna denne gangen...

Hei,

Jeg var på Pelopones (Hellas) under under mitt første svangerskap. Vi reiste ditt i August, da var jeg 4 mnd på vei. Det gikk fint det, selv om det var hetebølge der da (42 grader), det var litt slitsomt. Men AC gjør jo susen (det er et must).

Jeg hadde ingen betenkligheter med å reise. Jeg var forsiktig med hva jeg bestilte på resturant, ungikk f.eks biff og salat. Passet på å få flaskevann på bordet. osv. Tok med desinfeksjonsmiddel og våtservieter.

Hei!!

Jeg har også vært på tidlig UL idag å fått sett det lille nurket! For en opplevelse! Er 8+5 idag:-) Klarte snike til meg et bilde også:-)

Når det gjelder Kroatia kom jeg hjem derifra for godt en uke siden.

Jeg var også litt skeptisk, men det gikk over all forventning. Når det gjaldt mat spiste jeg aldri kylling eller fisk. Det gikk somregel i well done biff:-D Jeg var også forsiktig med spekeskinker som de hadde mye på toaster vi kjøpte. Drakk veeeldig mye vann.Ellers passte jeg veldig godt på å vaske meg med desinfiserende servietter ofte. Hmm....tror vel at det var det. Så jo an restaurantene litt også da.

Ellers anbefaler jeg at du tar med deg enn pakke kjeks og kanskje knekkebrød. Det hadde jeg. Hadde en veldig kvalme når jeg var i varmen og ble sulten:-)

Ønsker deg en god tur jeg!!! Kroatia er fantastisk!

Hei igjen og takk for svar jenter!

Føler meg litt tryggere på avreise nå ;o) Skal stikke innom apoteket for å kjøpe desinfeksjonsmiddel og våtservietter i morgen.

Knekkebrød er allerde pakket i ryggsekken.

Gleder oss til litt sol og sommer!!

Hei.

Var i Kroatia når jeg var 27 uker på vei.. (32 nå :-)

og det var ikke noe problem utenom varmen!! Var ca 40 grader og det endte opp med STORE vannføtter :-(

Du burde kjøpe støttestrømper til flyturen + greit å ha HVIS du skulle hovne skikkelig opp.

Ellers var det god mat - spiste alt stort sett og holdt meg til flaskevann selv om man kunne drikke det fra springen...

God tur!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...