Gå til innhold

Omgangssyke?? Nei vi må ha ny bil.....

Binse har fått Bøllefrøet

Anbefalte innlegg

Etter en lang deilig sommerferie, og flere lange lyse sommernetter.... fikk hele familien omgangsyke. En hel uke har vi byttet på å kaste hverandre ut fra badet.

Alle føler seg i mye bedre form etter bare et par dager, men ikke jeg nei. Kvalm og uvel, klarer ikke lukten av mat og er kjempetrøtt. Noe jeg ikke bruker å være.

Jeg går på p-piller, og det er jo sikkert, visstnok

Så får jeg ømme pupper.... Nei da, fortsatt en fullstendig blondine, jeg har jo hatt det noen ganger tidligere rett før jeg skal ha mensen.

Så sitter vi på pizzaresturant. Vi har bestemt oss for å kose oss litt, og jeg er i bedre form. Det er helt til de setter maten på bordet, blir helt hvit i ansiktet, og kjenner at uasett hvor godt det ser ut kommer jeg ikke til å få ned en bit."Du er vel ikke gravid" sier min kjære mann med panikk i blikket. ( Vi har tre barn fra før, og er veldig fornøyd med det.)

"Nei da" Svarer jeg " skal jo ha mensen om en ukes tid"

Så begynner tankespinningen, og om kvelden i den fullstendige panikk ringer jeg en bekjent på gyn på sykehuset, og ber på mine knær om å få en liten sjekk.

Hun tar en innvendig ultralyd, snur seg mot meg og sier det kanskje er noe jeg burde se.... Å jammen meg, der på skjermen er det en liten sprellemann med en lite bankende hjerte.

Så etter veldig lite planlegging og prøving, noen dager i panikk, med litt tårer, mye tanker og høy puls har vi nå innsett at vi trenger ny bil...

Og jeg trenger noen råd om hvordan jeg skal lure alle vennene våre på lørdag når vi skal på bursdagsfest.....

Fortsetter under...

*smiler*

Ja, ja. Sånn kan det gå. Du har ikkje akkurat prosentane på di side når du vert gravid medan du gå på pilla...

Ang. tips: Munkholm sommarøl er veldig godt og kan hellast over på andre flasker. Bare pass på at det er du eller din mann som finn øl til deg.

Elles er eplejus med farris veldig likt sider.

Alkoholfri vin er ikkje så godt, men igjen - hell over på andre flasker.

Drinkar kan miksast med vatn i staden for sprit.

Drikk sakte og pass på å tømme flaska/boksen/glaset på eit tidspunkt der alle andre har. Så slepp du at andre vil finne til deg. "Neitakk, eg har enno" er ein fin kommentar å bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...