Oh'rly Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Vært til ny UL i dag, og alt var heldigvis fint og flott :-D Utrolig hvor bekymret jeg klarer å bli i løpet av kort tid uten "inside information", så jeg er veldig glad for at jeg får en ny titt om et par uker igjen. Dagens status: 22 mm, har fått armer og bein, hjertet slår med 140 slag pr minutt. Og jeg har fått nytt bilde av en grå utydlig flekk :-p Gleder meg til å vise det frem til familien!
Chaiemae Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Så flott at alt går bra. Det må være utrolig å se på den lille "flekken" på skjermen. Neste gang ser du enda litt mer. Jeg har allerede satt opp time til første UL, håper jeg får bruk for den timen.
mamma_i_08! Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Så fantastisk flott!! Så heldig du er som har fått så mange U/L!! Går du via privat sektoren? Eller er det siden du hadde IVF?
Oh'rly Skrevet 17. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2007 Jeg har vært heldig og fått ekstra UL hos samme gyn som hjalp meg under IVF-behandlingen. Offentlig mao. Hun skjønner kanskje at jeg er litt ekstra bekymret av meg, for det er ikke sånn at jeg har mast om masse ekstra undersøkelser :-)
Trooghåp76 Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Håper alt fortsetter å gå like bra! Det må være veldig spesielt å se et lite menneske som lever inni deg, håper jeg også en dag får oppleve det. Det høres utrolig fasinerernde ut. Lykke til videre.
mamma_i_08! Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Det er flott at du har fått så bra oppfølging. Tar de utvendig eller innvendig ultralyd når du går så tidlig? Får du også høre hjertelyden? Jeg brukte privat klinikk da jeg sjekket mine eggledere med innvendig ultralyd, som sa at jeg skulle bare ringe dersom jeg trengte noe mer i forhold til inseminasjonene og også en eventuell graviditet. Jeg vurderer å ringe og bestille time til rundt uke 10-12... Vil så gjerne se og høre den lille spiren! hehe
Oh'rly Skrevet 18. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2007 Det er så tidlig at det eneste mulige er innvendig UL, livmoren ligger fortsatt godt gjemt. Hjertelyden fikk jeg høre allerede i uke 7+3, og det var helt fantastisk! :-D
Storkfrøken69 Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Wow, Oh`rly. Tenk at det nå er skjedd på ordentlig. Det er bare fantastisk gøy. Føler nesten at jeg er litt med på denne graviditeten i og med at jeg var med helt fra starten da du begynte å vurdere IVF. Det gir håp )
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Da blir det mest sannsynlig en liten gutt :-). Gratulerer - deilig å se hjertet slå.
Oh'rly Skrevet 27. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2007 Ny ultralyd i dag, hvor jeg fikk se en spretten liten tass på 44mm :-D Så ikke ut til å kjede seg der inne sånn som h*n romsterte og sprella rundt. Samme hjertefrekvens som sist. Gyn mente det ikke var antydninger til nakkefold og at alt så flott ut. Skal reise på ferie torsdag så nå har jeg en skikkelig go'følelse å ha med meg på tur :-D
Chaiemae Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 Så gøy at den lille tassen vokser og gror der inne. Kos deg skikkelig i ferien.
Oh'rly Skrevet 14. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. september 2007 Da har jeg vært til pers igjen! Denne gang heldigvis utvendig UL så jeg tok med mamma som storkoste seg med å se live bilder av barnebarnet en times tid :-D Fantastisk å se hvor mye den lille tassen har vokst og utviklet seg siden sist, og veldig beroligende at alle mål så langt tilsier at det er liten risiko for trisomi*. H*n har blitt hele 76mm lang fra hode til rumpe. La ut et bilde på profilen min, det er ikke spesielt bra kvalitet for jeg brukte mobilen som "scanner" men det gir jo et inntrykk av den lille :-)
Chaiemae Skrevet 15. september 2007 #13 Skrevet 15. september 2007 Så spennende å se den lille da. Flott at alt går bra med dere.
Storkfrøken69 Skrevet 15. september 2007 #14 Skrevet 15. september 2007 Så godt at alt ser bra ut, jeg har jo selv vært gjennom det motsatte. Hvis jeg blir gravid igjen kommer jeg til å være skikkelig kvalm før UL. Vet ikke om jeg kommer til å tørre å se. Men, du Oh`rly. Du er nå det store forbilde ) Det er så gøy å få være med på utviklingen.
Oh'rly Skrevet 15. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 15. september 2007 Takk Chaiemae og Storkfrøken69, jeg gleder meg til dere også finner det rette egget og kommer igang med neste trinn av babylagingen.
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. september 2007 #16 Skrevet 15. september 2007 Så fint at alt ser bra ut og at den lille tassen vokser og trives. Jeg syntes også det var helt fantastisk å se den lille på ultralyd. Selvom det var tidlig og man ikke så mange detaljer så var det en flott og rørende stund. Jeg syntes babyen så ut som en lite gelebjørn i uke 11, og utrolig nok hadde den lille gelebjørnen utviklet seg til å se ut som en liten miniatyrbaby innen vi kom på ordinær ultralyd i uke 18. Fortsett å kose deg med svangerskapet og fryde deg over den lille som vokser og gror der inne, det er en helt spesiell tid! Og lykke til videre med ultralyder og svangerskap!
Oh'rly Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 22. oktober 2007 Den lille knerten spreller og står i, og jordmor så ingenting unormalt med noe som helst. Men h*n lå med rumpa ned og nekta å snu seg og vise frem understellet! Også jeg som hadde gleda meg sånn til å finne ut hvilket kjønn det er. Jaja, jeg hadde vel ikke klart meg gjennom resten av svangerskapet uten ekstra ultralyd uansett, så jeg får bare bestille time først som sist =p Stakk innom H&M etter undersøkelsen, for nå orker jeg virkelig ikke bruke mer bukser med hårstrikker som knepping. Kjøpte tre mammabukser, og gjett om de var fantastisk deilige å ha på seg etter å ha snurpa inn magen i ukesvis! Gleder meg til å gå på jobb med klær som passer i morra =D La ut et par dårlige UL-bilder forresten, så det er bare å beundre min lille alien!
Juli68 Skrevet 22. oktober 2007 #18 Skrevet 22. oktober 2007 Hyggelig oppdatering, og alt viser vel med den lille
ElleL Skrevet 22. oktober 2007 #19 Skrevet 22. oktober 2007 Så dumt at du ikke så om det var gutt eller jente. Du får bestille 3D ul neste gang så får du enda flere detaljer:-) Ps. Søt liten alien:-)
mamma_i_08! Skrevet 22. oktober 2007 #20 Skrevet 22. oktober 2007 Oj, tenk så langt du er kommet da! Så fantastisk flott. Ja, du får bestille ny ultralyd, og drikk et glass med appelsinjuice før du går. Det tipset har jeg fått, da blir babyen litt aktiv Det er så flott å kunne følge deg, da jeg vet at om en mnd's tid kommer jeg etter! Skal gå å se etter bildene dine nå jeg og beundre ditt lille under!
solsikke73 Skrevet 22. oktober 2007 #21 Skrevet 22. oktober 2007 Hei Må være fantastisk å se knøttet uansett....! Utrolige greier med UL.. Håper du får stilt nysgjerrigheten i neste runde!
Chaiemae Skrevet 22. oktober 2007 #22 Skrevet 22. oktober 2007 Så flott at den lille har det bra inne i magen din. Tenker det var deilig med gravidebukser ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå