Gjest Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Hmm.. vet ikke helt selv... dørvaktet ville jo bare til hennes beste, og barnet.. men.. men...
så var vi 4 Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Synes i grunn det kan være greit å bli advart iallefall, for dørevaktene vet vel kanskje best hva som pleier å foregå på de aktuelle stedet. Men hun burde vel kunne avgjøre det selv til slutt.
Dotten Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Nå har alltid en sak to sider, men sånn i utgangspunktet kan ikke dørvakten nekte henne inngang, men at han advarer henne i døren om at det kan være mye støy og knuffing, det er greit. Men han er ikke pappan hennes, så hun må selv få bestemme hva hun vil utsette seg og barnet i magen for. Jeg for min del hadde ikke orket å gå ut på et sånn sted, når jeg var gravid..... I hvert fall ikke høy musikk. Litt folk og høy skravling er noe annet. Nei, i bunn og grunn var hun enten hårsår, hormonell osv. og ikke tålte det han sa, eller så var han frekk sånn det blir fremstilt fra hennes side.
Vipsenmamma Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Det virker jo som han bare tenkte på hennes og barnets beste da.........
Gjest Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Jeg synes I grunn det er veldig greit at dørvakter sier sånt. De kjenner antagelig utestedet de jobber for og vet hva som kan skje. Jeg skjønner heller ikke at hun damen hadde tenk seg inn på cosmo når hun var gravid og så langt på vei. Det er jo et ganske populært utested, noe som tilsier masse folk og sikkert en smule kaos. Kjæresten min har jobbet på et utested og det var vel bråk så og si hver fredag og lørdag. Får man en albue hardt i magen så kan det faktisk gjøre stor skade for babyen, eller om man blir dyttet over ende og faller på magen for eks.. Jeg synes ikke hun ble diskriminert,, heller passet på.
suseduse Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 jeg var på konsert og satt ute med sambo en gang i blant, og syns dette er noe enhver skal få bestemme selv... var dog en liten konsert ute, og var ikke seine og stilte meg ikke rett ved høytalere, men hadde blitt ganske sint hvis noen hadde nektet meg det!!
olla Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Greit å bli advart, og jeg tror det er mange som ikke vet sitt eget beste. Men hun var der kl 23 på kvelden, og da er det jo ikke så mye tull. Ville nok helst sett at hun ble advart et par ganger, deretter sluppet inn.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Leste nettopp om saken, og må si jeg holde med dørvakten. Men samtidig så må hun gjøre som hun vil. Vil hun inn på et populært utested på en lørdagskveld med den magen, er opp til henne selv. Isåfall....hadde det skjedd noe der inne, hadde hun hvertfall blitt advart.
minst Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Jeg synes folk går til avisa for den minste lille ting. Holder med dørvakten i dette tilfellet
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Tror muligens det ikke var henne han var bekymret for men "imaget" til utestedet. Hit går bare pene unge damer uten stor kul på magen. At han i ettertid sier at det var for henne og ungens skyld kan nå alle si. Helt meningsløst at hun ikke skal få gå ut bare fordi hun er gravid. Mange jobber man har i 6 mnd som er mye farligere enn å gå på et utested iallefall.
~~DoraDora~~ Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 Holder med dørvakten... han tenkte på babyen, og det burde også moren gjøre. Når en er 6 mndr på vei, er hørselen til babyen ferdig utviklet... og en gravid bør absolutt unngå trengselsteder. - Noen er mer PR- kåte enn andre, og hun der er virkelig en av de.
Salat Skrevet 16. august 2007 #12 Skrevet 16. august 2007 Jeg har opplevd det selv og ble ganske sur. Hva i all verden er det som er så farlig med å sitte ved et bord og drikke brus sammen med venner? Skal man ekskluderes som gravid? Ja, klart man kan være uheldig og noen begynner å sloss oppå deg, men hva er oddsen for det liksom?
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. august 2007 #13 Skrevet 16. august 2007 Høl i huet at han ikke slapp henne inn. Hun er voksen og må få bestemme det selv. Alt man skal legge seg borti, sier jeg bare.
Helene <3 Sarah Skrevet 16. august 2007 #14 Skrevet 16. august 2007 Jeg tror nok at dørvakten har sitt på det rene. Han kjenner sikkert stedet godt nok til å vite at en gravid ikke har noe der å gjøre den dagen. Må ikke være Lege eller HS for å kunne vite best om at det er en farlig situasjon for barnet..
nick39 Skrevet 16. august 2007 #15 Skrevet 16. august 2007 Jeg synes det ikke passer seg å stoppe noen i døra for man er gravid. Jeg var ute med jenter på byen ALLTID EDRU. Hvorfor skal vi sitte inne å glo bare fordi man har mage..........Nei vet du hva. Jeg synes jeg er gammel nok til å besteme det selv.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #17 Skrevet 16. august 2007 jeg hadde blitt dritsur hvis en person hadde ydmyket meg slik. Advarsel?? Han synes kanskje hun trengte det med teskje da eller? Tror de fleste kvinner kan ta egne valg og hvis det ble ubehagelig så ville hun vel bare gått ut igjen. Man er faktisk ikke en "vernet bedrift" selv om man er gravid og da vil man vel slippe å bli behandlet deretter også.
2gutter&2jenter Skrevet 16. august 2007 #18 Skrevet 16. august 2007 I følge likestillings-og diskrimineringsombudet er denslags adgangsnekt ulovlig (les aftenposten.no), og jeg må si jeg ikke kan gi min støtte til dørvakten. Høy musikk og prat på et utested er ikke skadelig for barnet inni magen, dessuten bør man ta det som en selvfølge at moren ikke har til hensikt å drikke alkohol i svangerskapet, selv på restaurant eller en bar. Spørsmålet var nok i beste mening ja, men det er jo mye dumt som er sagt og gjort med gode hensikter.... Han var vel bare dum stakkar....
2 søte småpiker Skrevet 16. august 2007 #19 Skrevet 16. august 2007 Jeg synes ikke noe om det. Herlighet, hadde blitt forbanna om noen skulle nekte meg, som en voksen person å gjøre noe, bare fordi de mente det var til mitt eget beste, klarer da søren meg å ta egne avgjørelser. Og barnet ligger da ganske godt skjermet inni magen, om det med lyden er et tema, så er vel ikke den akkurat på det høyeste klokken 23, det er jo nesten ikke folk på den tiden. Tviler på de hadde valgt bordet nærmest høytalerene om de hadde sluppet inn. Lyden på kino kan være sinnsykt høy også, så gravide burde vel heller ikke slippe inn der da, til sitt eget beste. Nei, vet dere hva.. Han hadde jo faktisk ikke lov til å nekte henne, så uavhengig av hva vi måtte mene, så skulle han ikke ha gjort det!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 16. august 2007 #21 Skrevet 16. august 2007 haha... Synes det er helt latterlig å skulle nekte noen å gå inn på et utested fordi hun er gravid! Jeezes liksom. det er da ikke farlig for barnet i magen med høy musikk? En skulle vel tro at lyden ble litt dempet på vei inni magen ihvertfall..? Og hvis det er for høyt for babyen vil den bli urolig og "si ifra". Da hadde de sikkert gått igjen:) jeg regner også med at de hadde planer om å sette seg ned ved et bord for å ta den siste drinken. Ikke fly rundt på dansegulvet der trengselen og bevegelsene er som verst. Er det forresten såå mye folk ute klokka 23 om kvelden?
SuperGlad Skrevet 16. august 2007 #22 Skrevet 16. august 2007 jeg har selv jobbet på et utested å har vært ute på byen 1 gang da jeg var gravid med Isabell. Aldri mer! knuffing er en ting, men fulle mennesker vet man aldri med. det ble en megaslåsskamp 1 meter unna der jeg og sambo satt med hans arbeidskollegaer, å jeg tror aldri jeg har vært så redd før i hele mitt liv. Jeg har før hoppet midt mellom folk som har sloss å stoppet dem, har kastet menn ut døra av utestedet jeg jobbet på så jeg er ikke den "pinglete" typen av meg, men der å da hadde jeg lyst å grine. Vi dro hjem med en gang! Denne dørvakta visste sikkert hva som kunne skje, selv om de skrives at mor vet hva som er best for henne å barnet, så vet også dørvakta hvilke situasjoner som kan oppstå på utestedet. Berusede mennesker viser ikke hensyn, å jeg mener i hvertfall at dørvakta her har alt på sitt rene. Det er da heller ikke lov til å nekte servering til andre enn overberusende mennesker eller de som ikke er gamle nok. skal man da gi en gravid dame en drink på byen, fordi hun selv mener hun vet best? jeg ville selv nekta.... å heller fått pes for det i ettertid.
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. august 2007 #23 Skrevet 16. august 2007 Hvem har sagt at dama skulle drikke? Hun var klink edru! Det er greit nok at dørvakten kan advare henne, men å _bestemme_ at hun ikke kan gå inn er jo helt hinsides, spør du meg.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 16. august 2007 #25 Skrevet 16. august 2007 AGURKNYT!!! Når nektet egentlig vakta henne å gå inn? "Kanskje ikke dette er et sted for deg" er jo ikke det samme som "Nei, her slipper du ikke inn!" Er jo bare bra at dørvakta gjorde henne oppmerksom på at dette KANSKJE ikke var det beste stedet for henne. Men hun får da ta sitt eget valg, og jeg skjønner godt at hun ikke hadde noen motforestillinger for å dra på dette stedet. Hvis musikken var såpass høy at den var helsefarlig for et foster i 6 mnd, så må jo den være helsefarlig for alle de andre gjestene også. Ang. knuffing så var vel ikke intensjonen å stå midt på dansgulvet (i følge den gravide var det uansett ikke så fullt der), men å ta seg en drink (og da uten alkohol for den gravide). Hva er problemet da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå