Gå til innhold

slutte å røyke!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode råd når man skal slutte? Får sikkert mye kjeft nå, men tar sjansen! Fant ut at jeg var gravid i går ca 5 uker! Har røyka mindre enn jeg pleier i dag, stikker i samvittigheten ved hver røyk! Men hvordan har dere klart å kutte helt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte champix, men jeg vet ikke om det er tilrådelig når en eg gravid. Synes du skal nakke med legen din, der får du helt sikkert hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det er ikkje enkelt!! er sjøl 7+1 og røyker:( Men har trappet ned,klarer ikkje og slutte på dagen,sann var det sist eg var gravid og, trappa gradivis nedover,en dag kunne eg røyke 5 røyk,og neste dag ikkje i det heile tatt,så kun noen trekk...osv osv....

 

No røyke eg i ca 5 røyk om dagen,og normalt røyke eg 20! så eg synst eg har vertflink.... men det var først etter UL med første mann eg slutta heilt og røyke,og begynnte ikkje på før eg var ferdig og amme(DUMT og begynne på igjenn da men)

 

så skalnok klare det denne gangen og,trenger berre tid....

 

Tips: bytt hand når du røyker

gå ut og røyk(visst du ikkje gjer det da) ikkje like hyggelig og stå ute og røyke.

spis salt lakris(for da smarer røyken dritt)

og ikkje tenk så masse på at du skal slutte,men heller at du har vert flink som kun har røykt en eller to røyk,isteden for 10 eller 15

 

LYKKE TIL=)))

 

viklarer det nok etterkvart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bra" det er fler enn meg! Sist gang var jeg konstant kvalm i 9 mnd, så da var det ikke noe problem å slutte! Men nå er jeg ikke kvalm, og da er det ikke like lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn på slutta.no. Der er det mange gode råd + du kan slutte sammen med noen. Har røykt av og på tidligere, men nå har jeg holdt opp i 2 mnd. De første 2 ukene syns jeg var en kamp, men etter det så går det lettere for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Både mannen min og jeg sluttet å røyke. Vi har hverken spurt etter hjelp, brukt tyggegummi eller andre ting. I dag er det snart 6 uker siden og vi har ikke smakt røyk.

 

Jeg synes ærlig talt at man må være prinsippfast og tenke på det som vokser i magen, og dermed SLUTTE MED EN GANG med røyk.

 

Og jeg synes at bedre motivasjon enn baby ikke finnes....

 

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart - man vet at det skader babyen, man vet at selvfølgelig bør man slutte - men det er likevel utrolig vanskelig!! Jeg er en av de "heldige" som har klart å slutte i begge svangerskapene mine (jeg er nå 9 uker på vei og har vært røykfri i ca. 1 måned) - men det er jammen meg ikke enkelt. Samboeren min påpekte at jeg hadde klagd mindre denne gangen, men det er kun fordi jeg denne gangen føler det er litt min egen dumme feil - hvorfor begynte jeg igjen etter at jeg klarte å slutte forrige gang??

Men - jeg har nå brukt et hjelpemiddel, jeg har lest "Endelig Røykfri" boka. Vet ikke om den hjelper meg noe særlig, det er nok viljestyrken som gjør at jeg nå er røykfri, men så lenge jeg TROR den hjelper så gjør den vel det. Du skal røyke mens du leser boka, og så hadde jeg en skikkelig seremoni da jeg kom til slutten og det var på tide og stumpe røyken. Jeg er en av dem som bare aldri hadde klart å tilgi meg selv om babyen min ikke hadde vært 100% frisk ved fødsel, selv om det ikke hadde trengt å være pga røyking så ville jeg alltid lurt. Og det orker jeg bare ikke, derfor klarer jeg det kanskje?

Uansett, jeg leser boka, har seremonien min og så har jeg holdt meg helt unna røykere - helst reist bort de 2-3 første dagene som er de verste.

Kan love deg at følelsen når du faktisk har klart det er ganske fantastisk - så utrolig stolt av meg selv, til tross for at jeg er av de som synes det skulle bare mangle om jeg ikke sluttet... jeg er jo gravid..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet med røyken.Så et program på tv hvordan røyken påvirker på fosteret.nå er det ikke bare meg selv det går ut over men også den lille som er i magrn min.det beste er å kutte tvert av med røyken.verst den første uken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Eg fant og ut i gar at eg e ca 5 uker på vei =) Slutta i dag å røyga. Itte eg tog testen i går, hadde eg to røyk, og samvittigheten brant i meg. I dag har eg ikkje røykt i det heila tatt. det e vanvittig vanskelig (har røykt kver dag i 17 år), men det e bare någe eg har bestemt meg for å klara! så gjenstår det bare å se =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...