Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Føler at klokka tikker og det er tid for å begynne å lage nr 1. Jeg har det siste halve året slitt noe med angst, håper det går seg til snart, men jeg blir veldig usikker ang graviditet. Noen dager har jeg veldig lyst, og de dagene jeg føler engstelse blir jeg helt svett av tanken på å bli gravid. Vi har egentlig bestemt å kutte prevensjon nå etter neste mens. Noen andre som har hatt det slik? Bør jeg vente med prøving? (ikke lett for dere å si, men tar gjerne imot innspill) Hvis dette dryger ut kan jeg jo ikke vente med prøving i flere år...Må jeg bare hoppe i det kanskje og satse på at det går grei? Kan hende jeg ikke blir klar før jeg MÅ (er gravid) ??? :/ Kjempeusikker.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Jeg ville snakket med legen min om dette, hvis jeg var deg. Jeg tror han har best forutsetning for å gi deg gode råd her. Jeg vil tro at det blir ganske individuellt ettersom hvor hardt rammet man er. Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Hei hei. Hør med fastlegen din, han/ hun kjenner deg og din helsesituasjon. En i min omgangskrets er i lignende situasjon som deg, Hun fikk all støtte fra fastlegen sin om å slutte på pillen og prøve å bli gravid. Det er ikke sikkert at det klaffer med en gang og det kan ta tid. Fastlegen sa at å bli gravid ikke var medisin for å bli frisk, men at det var en positiv ting i livet som fikk henne til å bli roligere og få andre verdier i livet, samt at aldersmessig var det et bra valg. Tror også at både med/ uten angst/ uro, så er det et stort skritt å ta, det er nifst men også så spennende og utrolig, at hver og en er litt nervøse, urolige så vel som glade for å ta det store valget videre. Du vil nok få god oppfølging av din fastlege og evnt andre dyktige/ kyndige folk du kan oppsøke hvis du får behov for det. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå