Gå til innhold

Homofili og religion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Homofile er en del av skaperverket.

Homofili er naturlig, det er en del av naturens (-snille) prosesser for å holde folketallet nede og forhindrer overbefolkning.

Si fra om dere finner et sted i Bibelen der JESUS sier at homofile er syndere (-mer enn andre). Gjerne sidetall også, jeg har ikke funnet det.

Fortsetter under...

Skrevet

Homofili er ifølge Bibelen en styggedom. Og disiplene er Jesus talerør i NT. Og det står klart i korinterne at homofili er på lik linje med avgudsdyrkelse.

Det står også at de som er utenfor menigheten, eller lever i hykleri, skal dømmes av Gud. Og at kristne ikke skal bry seg om dem. Foreslår at du leser selv eller spør skriftlærde.

Skrevet

Mener du at de biskopene som mener homofili er helt ok ikke kvalifiserer som skriftlærde, men at du selv gjør det?

Bibelen er vilt selvmotsigende. Bibelen tolkes. Man velger hvilken tolkning man ønsker å følge. Noen tolker bibelen dithen at homofili er synd og faenskap, andre tolker bibelen dithen at homofili er helt greit og at all kjærlighet er bra.

Skrevet

Ser altså ikke ut til at andre heller ikke kan finne et sted der Jesus (- og ikke disipler eller korintere) disser homsene? Og når det gjelder avgudsdyrking ligger de aller fleste, inkludert de som kaller seg kristne, veldig tynt an i disse mammon-dyrkende tider.

Er hetero og kristen selv, men FATTER ikke hvorfor så mange kristne har den overbevisning at homofili er synd.

Skrevet

Jeg spør meg selv om hvordan dere som er står så hardnakket på dette hadde reagert om en av barna deres kommer hjem en dag som voksen og sier at han eller hun velger å leve med en partner av samme kjønn?

Slår dere hånda av han/henne?

For dette kan skje! Men dere såkalte kristne tror vel at det ikke skjer dere?

Skrevet

Man kan ikke si at biskoper, som mener at homofili er greit, ikke er skriftlærde. Men det er jo andre biskoper som igjen mener annerledes. Som meg, en vanlig borge. Og det er andre vanlige borgere som mener annet enn meg. Men man kan jo ikke komme bort fra at det står i Bibelen at homofili er galt. Og så må jo hver enkelt tolke som de føler er riktig for dem.

Det står jo ganske klart at det er synd. Og jeg stiller meg kritisk til at de oversetter Bibelen til å bli mer moderne. Det står det det står. Men kanskje biskopene har andre skrifter? For vet at katolikkene har andre kilder enn Bibelen. Husker en katolsk prest nevnte noe om det, da vi var på skolebesøk (videregående)

Annonse

Skrevet

Nå snakker jeg for meg selv: Kommer aldri til å slå hånden av datteren min av den grunn. Men hadde sagt at jeg tror at det er en synd. Men hun har egen fri vilje, og må leve sitt slik hun vil.

Og det kommer jo an på hvordan partneren hennes var som person. Ikke sikkert jeg likte henne automatisk fordi hun var lesbisk, liksom.

Skrevet

Jada, det er sikkert myeeeeeee verre for en kristendomofob som deg at noen kristne fanatikere demonstrerer mot en homoparade enn at homofile blir dømt til DØDEN i muslimske land. Neida, har ikke dobbeltmoral i det heeeele tatt folk som deg.

Snakk om å prøve og behandle en forkjølelse mens en pasient med langt fremskreden kreft blir henvist til venterommet..... Like umoralsk det som det du gjør.

Skrevet

Homofile blir drept på grunn av sin legning i såkalt kristne land også, annie. Mener du at dersom naboungen er sulten skal du ikke gi den mat, fordi de sikkert er sultnere i Etiopia også?

Det at noe er verre et annet sted i verden betyr vel sjelden at man ikke bør gjøre noe med ting som er ille der man befinner seg, og forholdsvis få av de som henger her bor i predominant muslimske land.

Skrevet

Kristne tror jo at Gud er ufeilbar. At Gud ikke gjør feil. Gud har skapt menneskene, og Gud gjorde ingen feil når han skapte dem. Gud har skapt alle mennesker i sitt bilde, og har en plan for hver av oss. Gud skapte også de homofile. Gjorde han en feil da?

"For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin sønn, den enbårne, for at hver den som tror på oss, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn."

Hvordan kan man tolke disse setningene på en annen måte enn at hver den som er kristen får komme til himmelen? Det står ikke et eneste krav her, utenom at man må tro på Ham. Det står ikke at man ikke får komme inn hvis man er homofil.

Etter et kjapt søk på bibelen.no kommer jeg også frem til at ordet Homofili (og ordet homofil) ikke engang forekommer i bibelen. Det som snakkes om i Bibelen er sex mellom to menn. Det står at en mann ikke skal elske med en annen mann slik han elsker med en kvinne. Noe som jo er ganske umulig, siden menn ikke engang har det hullet vi vanligvis bruker under sex.

Det står også i Bibelen at alle synder er like store. Dvs at disse syndene er like store som å være homofil:

-Å stjele

-Å lyve

-Å ikke ha gjerder på taket

-Å ikke grave ned sin egen avføring i tre dager dersom man har onanert

-Når teltet skal flyttes, skal levittene ta det ned. Og når det skal reises igjen, skal levittene sette det opp. Hvis noen annen kommer nær det, må han dø.

-Dette er loven om sjalusi: Når en gift kvinne kommer på avveier og gjør seg uren, eller når en mann blir grepet av sjalusi og får mistanke til sin kone, da skal han la kvinnen tre fram for Herren, og presten skal gjøre med henne alt som er skrevet i denne loven. Mannen skal være fri for skyld, men kvinnen må lide for sin misgjerning.

-Hvis en mann som er ren og ikke er på reise, lar være å holde påske, skal han utryddes av sitt folk, fordi han ikke bar fram offergave til Herren på høytiden. Den mannen må bøte for sin synd.

-Også dine brødre av Levis stamme, din fars stamme, skal du ta med deg: De skal gjøre tjeneste sammen med deg, når du og dine sønner trer fram foran lovteltet. De skal hjelpe deg med tjenesten i hele teltet. Men de hellige kar og alteret skal de ikke komme nær. Ellers må de dø og dere med. (Altså dødsstraff for å gjøre feil i møteteltet)

-Hver den som rører ved et lik, ved et dødt menneske, og ikke renser seg for synd, han gjør Herrens bolig uren og skal utryddes av Israel. (dødsstraff for å røre ved et lik)

-Dere skal ikke vanhellige det landet dere bor i. For landet vanhelliges av blod, og det blod som blir utøst der, får det ikke soning for uten at gjerningsmannen dør. (dødsstraff for å ikke drepe gjerningsmenn - altså er henrettelse i Guds navn korrekt)

BIBELEN OM HOMOFILI:

1Sam 18,1

"Da Jonatan hadde hørt samtalen mellom David og Saul, kjente han seg straks knyttet til David, og han fikk ham så kjær som sitt eget liv."

2Sam 1,26

"Bittert sørger jeg over deg, Jonatan, min bror! Jeg hadde deg inderlig kjær. Din kjærlighet var mer verd for meg enn kvinners kjærlighet."

3Mos 18,22

"Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom."

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

(legg merke til at det begge steder spesifiseres "slik som en har omgang med en kvinne". Det er ikke selve sexen som er galt, men å ha sex med en mann som man har sex med en kvinne. og det er jo ikke mulig.)

Når man snakker om Paulus kan man jo også dra frem hva han syns om synd:

I Romerne 6:14 sier Paulus, «For synden skal ikke få herske over dere, for dere er ikke under loven, men under nåden»; og i kapittel 7:6 sier han at som kristne er «vi løst fra loven».

Hva syns dere om det da? Er det bare de ikke-kristne som skal dømmes for syndene sine? Mens de "ukristelige" (de som de kristne har definert som ikke gode nok pga legning e.l.) skal måtte holde loven, og blir dømt for sine synder? Hvor er logikken?

Skrevet

Logikken er, så vidt jeg har forstått Kvarme og slike, at synd er greit så snart man angrer og prøver å forbedre seg. Men de fleste samlevende homopar angrer jo ikke på at de er sammen med noen med samme form på tissen, og prøver sjelden å gjøre slutt på dette fordi det i følge noens tolkning står i bibelen.

Om man skal nitolke bibelsitater er det forresten bare homofile menn som synder når de puler, så fuglene vite hva de bråkte sånn om Siri Sunde for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...