Gå til innhold

Hva med ny presentasjons runde?Er mange nye her......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan godt hilse på deg! Er ikke så ny her, men jeg kan vel presentere meg for det.

Jeg har vært prøver i 5 år. Var så heldig de første åra å bli gravid to ganger, men var like uheldig å miste begge gangene. Nå blir jeg ikke gravid lenger selv om jeg også har vært gjennom to ivf forsøk.

Neste uke begynner jeg på sprøyter for 3, forsøk. Denne gangen skal jeg ta nye hormoner og jeg skal dessuten kutte ut sprayen. Så da får vi håpe på at alle gode ting er tre!

Holder forresten til på vestlandet og tar mine forsøk på Haukeland.

Jeg er 35 år og har vært aktiv prøve siden mai 2004. Vår historie er:

- 2004: Utredning og Pergokurer

- 2005: 3 mislykke AIH-forsøk

- 2006: 1 avbrutt IVF-forsøk i 2 mislykke ICSI-forsøk

- 2007: Det siste ICSI-forsøket er også mislykka.

Jeg har "rare" egg (hvite flekker) som legene på Riksen ikke har noen forklaring på. Nå går veien til utlandet for en grundig undersøkelse av eggene mine. Det frister med Nordica i Danmark, men vi ender nok opp i Finland fordi der har de lengst erfaring med dårlig eggkvalitet.

:-)

hei..

Vi er fra Rogaland, holder til i Haugesund.

Holder på med 2 forsøk, da 1 ikke gikk så bra.

holder nå på med spray. skal til UL 31 aug. og uttak uke 36..

Har vært her inne noen uker nå, så jeg er ganske ny..

mvh

Jeg har vært her en liten stund nå, men kan gjerne hilse på!

Jeg har vært prøver i snart 4 år.

Har et egetfødt barn som vi laga selv, men etter det sa det stopp.

Det er snart et tiår siden. Etter det har vi streva, og hatt en lang periode der vi prøvde selv, men gav opp tilslutt.

Veien vår ble ivf, og har siden den gang blitt til 7 innsettinger.

Har blitt gravid på to av forsøkene, men den ene endte i en MA, og den andre var en kjemisk.

Jeg holder til i midt-norge, og har mine forsøk på St.Olavs.

Jeg er "ny" her inne. Det vil si, jeg har vært her mye i en tidligere periode. Vi startet behandling (icsi) i november 2005. Og det var full klaff på første forsøk. vi har nå en sønn på snart ett år. (mitt nick den gang var Julie_977).

Nå er vi i gang med søskenforsøk. Og grue/gleser oss masse... da vi hååååper på å bli gravide igjen , noe som ville vært helt fantastisk...

Men, jeg har ganske tøffe svangerskap så det ser vi ikke frem til. (har ett barn til som vi fikk på naturmetoden)

Krysser fingre og tær på at vi lykkes med en gang denne gangen og... men, vet jo at det kan ta mange forsøk for å klare det (ikke sikkert vi er like heldige som sist gang!) Men jeg håper!!! Det må jo være lov :)

Vi bruker Porsgrunn.

Alt er i orden hos meg. Min mann har dårlige svømmere.. dvs.. han har bare noen få av dem.

Annonse

Hei! Jeg har vært her alt for lenge, men gir meg ikke!

Jeg er blitt 33 år, og vi har prøvd i 5 år.

Har noen forsøk bak meg;

1. ble avbrutt da egg ikke ble befruktet ved ivf

2. ble avbrutt da egg ikke tålte opprensning til icsi

3. ett egg tilbake - negativt

4. to egg tilbake - positiv! men konstatert ma i uke 11

5. ett egg tilbake - positiv! men konstatert ma i uke 11

6. to egg tilbake (ett frys og ett icsi i naturlig syklus) - positiv! men konstatert ma i uke 8

7. avbrutt en uke før uttak pga sommerlukk

8. starter nedregulering 24.august, uttak ca 20 september - og baby til St.Hans! -gleder meg :o)

Alle disse omgangene er gjort offentlig i København, da det er her jeg bor med min elskede danske. Det er supre leger og alle jobber på en av de private ved siden av. Vi er blitt utredet begge to, men de finner ikke årsaken til vår barnløshet...

Hei.. "neier pent"

Jeg er ny her og vil gjerne bli kjent ...

Er nå igang med forsøk nr 2 og er fremdeles optimistisk..:-)

Første gangen oppstod det komplikasjoner med den ene eggstokken min og jeg har nå bare en som fungerer...

Holder på med ny kur, og denne gangen er det dobbel dose så hormonene mine kjører berg og dalbane så det holder..

Men bare resultatet blir bra så kan de kjøre pariserhjul for min del..:-)

Vi blir behandlet i Porsgrunn og er veldig fornøyd med mottakelsen der..

Hei, hei

Hyggelig å lese om alle her. Jeg er gammel bruker, men har hatt pause på et par år. Vi var så heldige å få en sønn i 2005 på vårt andre ivf forøk. I våres hadde vi et fryseforøk som gikk filleveien, og nå er vi i gang igjen med søskenforsøk. Vi håper og håper, men tar ingenting som en selvfølge. Vi hører til på riksen.

Er snart 37 år har ingen barn - har vært gjennom 1. IVF i vår og skal sette inn igjen i dag. Holder til på Riksen. Har 4 SA i fra et tidligere forhold (ble da gravid på vanlig måte) - nå har vi prøvd i vel 2,5 år uten å lykkes så nå krysser vi fingre, tær, armer og ben.

Hei dere!

Har gått på mange hormonkurer siste året. Har PCO og antagelig også Endometriose (fant de nettopp ut, så er nok derfor jeg ikke har blitt gravid med alle piller og sprøyter jeg har tatt siste året). Er i gang med sprøyter og nesespray nå, og skal ha vårt første prøverørs-forsøk neste uke i Porsgrunn. Er spent!

Håper vi alle koser oss med en baby neste sommer!!

Hei

Jeg er 32år og bor i Grenland og hører til i Porsgrunn.

Jeg har et barn fra tidligere forhold på snart 10år, samboeren min har ikke barn. Han er 35år og har få og dårlige svømmere. (3,5mill)

Startet veien mot hjelp nov -06 og fikk brevet fra Porsgrunn 22/2-07. Og i April hadde vi tatt ut 16 egg, 7 ble befruktet 6 i frys fordelt på 3 ampuller, 1 satt inn -nagativ. I uke 26 ble to egg tint og satt inn men negativ test..

Skal på`n igjen i sept.

Grunnen til at ting gikk så fort fra vi ble henvist til forsøk var et forskningsprosjekt som vi deltok i. Da slapp vi kø, men måtte stille opp på kontroll 8 ganger og ta blodprøver hver gang. Er kjempe takknemelige for dette..

Hilsen

Hei hei !

Er vel litt ny her inne på akkurat denne siden.. Jeg er 29 år og vi har prøvd i fem , seks år... Jeg har PCO ( svak grad) og ellers skal alt være i orden med både meg og sambo.... Vi får det bare ikke til alene, så da måtte vi be om hjelp. Vi holder nå på med første IVF og jeg er ruger nå om dagen :-) Håper virkelig det skal klaffe nå ....!!! :-)

Hører til Haukeland

Annonse

Hei!

Jeg har lusket rundt på sidene her i et halvt års tid. Jeg er 23 år, slutta på p-sprøyta i april 2005, og har ikke fått tilbake eggløsning siden det. Så da er det jo umulig å få det til på egenhånd.

Har vært gjennom et fsh stimuleringsforsøk i april/mai og et aih forsøk i juni/juli. Negativt begge gangene. Så nå har vi endelig kommet igang med ivf, eller skal starte på spray snart, 25. august. Holder til i Porsgrunn.

Håper virkelig vi nærmer oss nå:)

Hei-hei!

vi har prøvd i 3år,gravid på 1ste forsøk 06 med insiminering men mistet i uke 19,5 insimineringer uten å bli gravid.

1ste ivf i mars 07ble gravid men mistet i uke 11+4.....

ikke gravid etter det.........

vi skal i gang med fryse forsøk når jeg er klar,ellers lever jeg i håpet som vanlig hver mnd at vi skal få det til selv(så tåplig!!!!)

jeg har pcos og hører til riksen.

har en jente på 6 med en annen.

Heisann heisann.

Jeg har hatt ett icsi-forsøk, eller to forsøk på første. For første gangen sa fikk jeg "bare" to egg, og ingen blei befrukta, så da regnes det ikke som førsøk.

Men den andre omgangen, så fikk jeg 15 egg(!). Og resutatet av det de satte inn, ligger nå i senga si og hviler. Jeg fikk (verdens) nydeligste gutt, som allerede er blitt 9 mnd.

Vi har 6 egg som ligger til frys. Og jeg har fått klarsignal fra mannen min om at vi kan prøve på en til. Men det må skje om ikke så lenge, for vi blir jo ikke yngre. Jeg er 33 og han er 42.

Det er bare det at jeg lider nok av telfonskrekk. Det er jo bare for meg å løfte opp røret og ringe, men jeg gruer meg så fælt til det... Har brukt flere uker på å "lade" opp til det nå.

"Vi får se i morra", er nok jeg sier til meg selv hver dag...

Vi bor i Stavanger-området, og holder til i Haugesund.

hei. Ny her jeg. Jeg er 23 år, mannen min er 27, og vi har vært prøvere i 2 år. nå er vi blitt utredet, alt er ok med meg, men mannen har veldig få sædceller, så nå venter vi på icsi. skal på forsmatale 4. september i haugesund. dette er en spennende og krevende tid.

Jeg er 36 år, singel og bor i Oslo. Bestemte meg i jula 2006 for at nå hadde jeg ikke tid til å vente på den rette mannen lenger. Hadde egentlig planlagt inseminasjon ved Stork-klinikken i København men da det viste seg at jeg har tette eggledere så ble det Nordica for meg. Var nedover i juni for første IVF men det ble negativt resultat. Er nå på 6. rugedag med tre egg etter andre prøverørsbehandling og håper selvfølgelig på et positivt resultat i løpet av den nærmeste tiden.

Jeg er tilbake etter 3 års pause her. Vi prøver hardt nå for å få et lite søsken til vår datter som vi utrolig klarte å lage selv. Den gagn stod vi klare til å beggynne med spray...

Nå har vi prøvd litt igjen og jeg har ingen eller sjelden eggløsning. Er på andre pergokur nå og hvis dette ikke fungerer så reiser vi til Haugesund for ivf og kanskje mikro injek... Han har hatt en bra prøve og en dårlig. Jeg har pco.

Jeg er 27 år, samboeren min er 28. Vi har vært prøvere i 2 år, i februar i år var jeg inne til lap og det viste seg at egglederne mine var helt tette..

Nå er vi igang med vårt første ivf forsøk, og er utrolig spente!!!

Håper så inderlig at det skal lykkes for oss alle her:)))

HEI!

Jeg har vært inne på siden en stund, men ikke kommet i gang med forsøk enda..

Men nå nærmer det seg, endelig..

Skal til kontroll etter operasjon på torsdag og håper på klarsignal til å begynne på spray i starten på neste mnd.

Skulle visst ha egguthenting ca uke 40/41 sa de før sommeren.

Ellers har vi vært gift i syv år, vært prøvere i snart 3 av dem, jeg har pcos og mannen min dårlig sædkvalitet..

Vi er fra Rogaland og hører til i Haugesund.

Hei!

Jeg har vært innom her en stund, men har ikke vært så aktiv med skriving, siden jeg ikke har kommet i gang ennå. Har vært prøver siden jan 05 og fått "diagnosen" uforklarlig barnløs. men problemet mitt er lange, ustabile sykluser. Vet aldri når el eller ikm er. I dag er jeg feks på dag 56 uten tegn til pos test eller mens.Skal inn til samtale for ivf nå i september på Riksen. Håper på å komme i gang fort etter det. Har vært så mye surr med søknaden min, så jeg har ventet en stund allerede.

Hei!

Jeg er helt fersk på disse sidene. Jeg er 28 år, min mann er 31. Vi har nå prøvd i 2 år på å lage vårt første barn uten suksess.

Jeg har diagnosen pcos, og min mann har lett hyperspermia. Vi er innkalt til forsamtale på UNN i midten av september, og gleder oss veldig til å komme igang.

Det skal også bli hyggelig å bli kjent med dere snille jenter.

Hei...

Har vært her i ventetiden å lest en del.

Er ei jente på 26 år har samboer på 22.

Har nå prøvd i 3 år på å få baby. Jeg har ei jente fra før.

Samboer har dårlig sedkvalitet. Starter behandling i midten av septmber.

Gleder oss på å komme igang.

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg er 30 år og mannen min er snart 28 år.

Vi har vel vært prøvere siden vi ble sammen for 2,5 år siden. Men jeg har vært prøver leeeenge før det med min x.

Har 3SA og 1 kjemisk graviditet bak meg. Vi er uforklarlig barnløse.

Hadde 1 IVF forsøk i nov/des som var negativt og 1 fryseførsøk i juni som var negativt. Disse tok vi på Aleris mens vi ventet på å kunne starte på Ullevål.

Siden vi har fått så veldig uproff og ufin behandling på Ullevål har vi valgt å kjøre en ny runde på Aleris. Starter med spray den 26 august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...