Tristan på vei fikk ei jente:) Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 NYTT 22:04 15.08.2007 Jeg er 8+2 å jobber ca 75% på en stor cafe. Jobben er ganske stressende å man har aldri muligheten til å ta fem minutter. Jeg har fortalt sjefen min at jeg er gravid å spurt om mulighetene for å legge jobben litt mer til rette for meg når ting begynner å bli tyngre. Foreløbig er jeg bare plaget med sinnsykt tretthet og litt kvalme. Mine arb kollegaer har vært enestående mot meg,hjulpet meg med ting som er tungt å div. Men nå er sjefen min på krigs sti. Han har gitt samtlige av mine kollegaer om å ikke hjelpe med meg noen ting å de skulle heller ikke fortelle meg hva han har sagt. veit ikke hvorfor han er sånn-. Å så har han satt meg om på bare de værste vaktene. har så vondt i ryggen etter endt arb dag at jeg er helt på gråten, må bare legge meg,ikke istand til så mye. syns det er så trist når jeg er så lite på vei, har ikke lyst til å sykemelde meg heller men aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg greier ikke den jobben han har satt med til. Hva gjøre jeg?? Trenger sårt noen råd og oppmuntring jenter.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 For en dust av en sjef du har!!!! tror bestemt det finnes regler for slikt, at arbeidsgiver skal legge tilrette for deg nå når du er gravid, Skjekk hvilke rettigheter du har. ikke bra at du skal slite deg helt ut. Tenk hvordan det kommer til å bli når du er enda lengre på vei... stakkars deg. Blir det ikke bedre synes jeg du bør sykemelde deg, ikke bra å stresse for mye heller.Tenk på deg selv og barnet du bærer, så år heller jobben seile sin egen sjø. Er jo arbeidsgiver som legger opp til at du må sykemelde deg, så da synes jeg hvertfall du ikke skal ha dårlig samvittighet.
Tristan på vei fikk ei jente:) Skrevet 15. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2007 Takk for trøstende ord. Dem hjalp:) Jeg kan be arb.giver om å legge ting til rette for meg,noe jeg har gjordt. Noe han sa var greit men tydeligvis ikke har tenkt å gjøre alikevel. Får følelsen av at han vil presse meg ut...? Kommer ikke til å greie dette noe lenge kjenner jeg. Er helt ferdig når jeg kommer hjem. har tross alt to barn til som trenger meg litt oppegående. Men hva sier jeg til legen? har mest lyst til å slippe jobben,eller rettere sagt sjefen resten av svangerskapet.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 - At en kvinne må sitte i kassa på butikken å spy, er helt hårreisende. Det ligger i lover og avtaler at arbeidsforholdene skal tilrettelegges for gravide, sier Lekang. http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/17/420493.html
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 forklar situasjonen din, så tror jeg nok at det skal holde til en sykemelding.
Tristan på vei fikk ei jente:) Skrevet 15. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2007 Satt å leste den linken,helt vannvittig!!! Å det er litt sånn på jobben min å desverre...Huff..har time til jordmor neste uke å time til legen den 5.sept. Får vel holde ut til jeg skal til legen så får jeg "suttre" litt til han. Tusen takk for støtten,trengte den virkelig:)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til legen og fått en time så fort som mulig. Forklar han situasjonen så hjelper han deg helt sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå