Gå til innhold

Frustrert!!

Tristan på vei fikk ei jente:)

Anbefalte innlegg

Jeg er 8+2 å jobber ca 75% på en stor cafe.

Jobben er ganske stressende å man har aldri muligheten til å ta fem minutter. Jeg har fortalt sjefen min at jeg er gravid å spurt om mulighetene for å legge jobben litt mer til rette for meg når ting begynner å bli tyngre. Foreløbig er jeg bare plaget med sinnsykt tretthet og litt kvalme. Mine arb kollegaer har vært enestående mot meg,hjulpet meg med ting som er tungt å div. Men nå er sjefen min på krigs sti. Han har gitt samtlige av mine kollegaer om å ikke hjelpe med meg noen ting å de skulle heller ikke fortelle meg hva han har sagt. veit ikke hvorfor han er sånn-. Å så har han satt meg om på bare de værste vaktene. har så vondt i ryggen etter endt arb dag at jeg er helt på gråten, må bare legge meg,ikke istand til så mye. syns det er så trist når jeg er så lite på vei, har ikke lyst til å sykemelde meg heller men aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg greier ikke den jobben han har satt med til. Hva gjøre jeg?? Trenger sårt noen råd og oppmuntring jenter.

Fortsetter under...

snakk m legen din om det... og om du føler fo9r det sykemeld deg og se fremover hvordan det går da...om du muligens klarer å komme tilbake igjen som du jobber i dag... tenk på deg selv og den lille i magen... d gjorde jeg når jeg var gravid.. ingenting ble tilrettelagt for meg heller.. og det har vi full rett på...

håper det ordner seg

• 2 uker senere...

Fy søren, nå ble jeg irritert - hva i h... er i veien med sjefen din??

Høres ut som om han prøver å psyke deg ut slik at du slutter. Dette må du ikke finne deg i! Det enkleste er nok å snakke med legen og få hel eller delvis sykemelding. Hvis du er fagorganisert kan du prøve å få hjelp derfra - arbeidsgiver har faktisk plikt til å tilrettelegge for deg, enten det skyldes graviditet eller sykdom. Han har definitivt ikke lov til å gjøre livet surt for deg fordi du er gravid. NAV og legen kan også legge press på arbeidsgiver i forhold til tilrettelegging. Dessverre er det ikke alle arbeidsgivere som er like enkle å ha med å gjøre, og da blir sykemelding ofte løsningen.

Nå må du tenke på deg selv og den du har i magen. Det skal være en lykkelig opplevelse å være gravid, og selv om hormonene raser skal ikke tårene komme på grunn av en umulig arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...