j05-g07-fødeklar Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Mini er snart 8 uker og de siste dagene har han tulla mye på kveldene. Han viser på en måte tegn til å være sulten men når jeg legger han til puppen så suger og slipper han hele tiden, kaver med armer og bein og til slutt begynner han å hyle. Hvis jeg klemmer på brystet kommer det melk så det er jo ikke tomt. Han har ik vondt i magen... Er puppene tomme selv om det kommer litt melk når jeg klemmer?? Er ik så lett å få han til å øke produksjonen når han bare kaver og hyler ved puppen. Ellers på dagen er det ikke noe problemer. kan noen komme med noen kloke ord??
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Dytter litt! Min mini på snart 7 uker har det på samme måte. Mulig det er vanlig.. i og med at vi er flere ;-), men jeg ønsker også kloke ord! Er så redd for at melkeproduksjonen går ned. Forsøker med økeperioder, men ikke så lett når det er så mye styr. Jeg gir forøvrig litt tillegg på kvelden av forskjellige grunner.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Jeg har også hatt flere slike kvelder, Stina er 9 uker i dag... Det jeg har funnet ut,er at det veldig ofte bare er KOSEN hun er ute etter, ikke melka... Noen ganger liker hun faktisk å ligge ved brystet med smokken i munnen, og bare kose seg. Eller hun vil i senga og ha fred og ro. Kan se ut som mine fortvilte forsøk på å legge henne til gang på gang fører til en slags overstimulering, og da blir hun superstressa (og jeg også). Et par kvelder har hun fått flaske i tillegg utpå kvelden, men ikke ofte hun er interessert i det nei. Tror ikke d skal være nødvendig å lage økedager selv, disse vil bebisene sette igang på egen hånd når det er behov... Jeg stresser i hvertfall ikke med det, hun får mat når hun vil, så da regner meg med hun lager seg økedager også når d trengs
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Noe annet jeg har funnet ut ila disse 9 ukene er at hvis jeg hviler meg litt på ettermiddagen, og passer på å spise godt og regelmessig ila dagen, ser d ut til å være mer melk på kveldstid Også er ikke her kveld lik heller, noen kvelder er Stina rolig og fornøyd, andre mer stressa og utilpass, går litt i perioder d der Må bare holde ut
prins07 og spire i magen <3 Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Min sønn var sånn på den alderen, og er fremdeles slik noen kvelder. 4 mnd i dag. har funnet ut at han er overtrøtt når han driver slik. noen ganger vanskelig å skjønne, fordi det er vanskelig å få han til å sovne når han er så oppkavet, men med smokken, og litt kos (masse kos) så sovner han som en stein...=)
arithriel Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Vi har det helt likt. Lillegutt blir veldig stresset og kaver slik som du beskriver. Tilslutt ender det med at han blir illsint og nekter å ta puppen....Jeg tror ikke det er fordi du har lite melk. Jeg har masse melk og har det på samme måten. vet ikke hva jeg skal gjøre med det heller.
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Her er det også mye kaving og hyling til tider. har vært veldig fortvilet og nesten på gråten fordi jeg har trodd at han ikke har fått nok mat. Men det virker på meg også som en annen skrev her at det virker som det er mest nærheten som er viktig. Jeg legger han opp på skulderen, roer ned og synger eller et eller annet, og da "lgemmer" han at han trodde han var sulten og sinna..
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Ser ut til at dette er et ganske vanlig fenomen Stina som nå er 9 uker, ser faktisk ut til å blir "bedre" etter som tida går. Hun er blitt flinkere til å roe seg ned, og ikke kave så mye. Det er også bedre om pappaen tar henne litt når hun styrer på som verst, virker som lukten av mamma og melk bare gjør det enda vanskeligere for henne å slappe av... En gang skiftet jeg faktisk t-skjorte til en som var ren og luktet skyllemiddel, da roet hun seg... Mulig d var tilfeldig, men verdt et forsøk likevel kanskje
Labbetøs Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Kveldtid kan være et slit. Husker det veldig godt da jenta vår var på samme alder. Kombinasjon av overtrøtt og litt mindre melk på kvelden. Har noen tips å komme med; ha rolige kvelder når du vet at mini blir urolig. Slå av tv og demp lys og kos mest mulig. Det siste kveldsmåltidet kan han feks få på soverommet i rolige omgivelser. Vi badet jenta vår hver kveld (gjør det fortsatt) og det hadde en beroligende effekt. Hvordan går leggingen da? Kan jo være at han trenger å legges tidligere? Da datteren vår var rundt 2 mnd så ville hun legge seg tidligere. Før det så la hun seg da vi la oss. Men da var hun trøtt og klar for senga i 20-tia. Når de blir trøtt så blir de utålmodige og blir sint av å måtte jobbe litt ekstra for maten. Du kan jo også stimulere brystvortene og sette i gang utdrivningsrefleksen for han så blir det lettere for han å die. Håper dette var til litt hjelp!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå