VinterSol+2 Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 er nå 8 uker siden fødsel, og jeg har vel ca en kilo igjen til startvekt før svangerskap.. må være amminga som gjør dette, da jeg har spist ganske så godt i det siste! men nå lurer jeg på, kommer denne nedgangen til å fortsette? for i så fall må jeg opprettholde det å spise veldig mye, så det ikke blir for mye. vil ikke bli en pipestilk heller, selvom det ikke gjør noe å gå ned noen kilo ekstra da.. og,er det noen som har erfaring med at hele dette med vektnedgang/oppgang ved amming forandrer seg i det en begynner på hormonell prevansjon? Legen min anbefalte nemlig å begynne med p-implantat...
*ønsker nr 2* Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 har ingen aning.. guttungen er nå 3,5 mnd, og jeg er 2! kg under startvekta deilig hehe.. skal ned litt til da... det andre har jeg ikke aning på, jeg har hvertfall ike gått opp noe etter at jeg startet på cerazette
Expat Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Personlig er jeg imot implantat som konsept, og setter du ut en tråd på skravle så får du kjapt vite hvorfor. Trodde implantat bare ble brukt hos dem som ikke måtte få barn og ikke kunne bli holdt styr på, jeg... -nuff said. Du kan ikke bruke implantat som ammende, da mister du melka. Heller ikke p-piller, kun minipiller og spiral, og helst bare kobberspiral om du er hormonsensitiv eller strever med å ha nok melk. Kondomer er en fin ting også. Jeg gikk opp masse i amminga(7kg!). Gikk ikke opp en dritt i svsk (etter fødselen altså. pga halsbrann), og hadde en vannvittig appetitt i ammeperioden. Spiste som en tenåringsgutt. Tror jeg hadde gått opp mindre om jeg hadde hatt en badevekt og holdt øye med vekta. Men ja, fullamming tar minst 500kcal per dag, greit å slanke seg på en 2000-2200kcal per dag slankekur, eller? Dette er en unik mulighet!
VinterSol+2 Skrevet 16. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2007 oi, stemmer det, expat?? for på felleskatalogen, og i følge legen min, hadde det ingenting å si på melka eller noe.. skal jammen meg legge ut en tråd på skravle ja!! jeg er vel overhodet ikke typen du kan si du ikke kan holdes styr på.. samme partner bestandig, nå godt gift... nå blei jeg usikker altså... hm.. jeg får vel prøve å droppe så mye småspising jeg da.. hehe. fått en helt enorm appetitt nå som jeg ammer.. men er vel bedre å ta seg en skive enn en pose potetgull..
Expat Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Ja, og husk å drikke nok vann, mange er oversultne fordi de egentlig er tørste, vettu.
VinterSol+2 Skrevet 16. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2007 mhm. dette med ammingen har egentlig begynt en ny og bedre vane for meg! for jeg tørster aldri, men har begynt å gjøre det til rutine å drikke minst et glass vann ved hver amming. skal prøve å bli enda flinkere!
Acris Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Samme hormonet i implantat som i minipiller og hormonspiral så vidt jeg vet. Du må regne med at vektnedgangen fortsetter så legg en plan for å få i deg mye og sunn mat du.. Prevensjonsstart kan ikke forventes å innvirke på vektnedgangen. (Men du må forvente kjedelige småblødninger en periode.. - godt at badesesongen er over..)
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Lillesnuppa mi er 3 uker nå, og jeg er allerede 6 kg under vekta jeg hadde da svangerskapet starta! Dvs at jeg har gått ned 11 kg på 3 uker! Ble helt skremt da æ oppdaga det her om dagen! Har jo en glupende appetitt, og drikker mye syns æ sjøl iallfall. Gikk jo bare opp 5 kg ila sv.sk. da. Og amminga går sånn noenlunde greit. Mista melka til gutten min på 5 år da han var rundt 6- 7 uker, så har vært 2 ganger på helsestasjon for veiing av lillemor. + at helsesøster var på hjemmebesøk m medbrakt vekt. Ho legg fint på sæ. (lillemor altså, ikke helsesøster..) 210 gram på 8 dager, og 170 gram på 5 dager.
jua 10.12.05 Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Jeg fikk nr 3 23/7, og har gått ned 21kg til nå. Gikk opp 29kg i svangerskapet så gør ikke noe. Har gått opp like mye med mine to første og på under 4 mnd har jeg vært tynnere enn før gravid. Håper det går like greit denne gangen. Ammingen har helt sikkert skylden, for spiser mere enn vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå