Gå til innhold

Blir ikke klok på denne vekta jeg:/

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, mye snakk om vekt her inne og her kommer litt til;)

Jeg er nå 24+3 og vekta viser +6-7 kg, den viser så mye forskjellig,men går utrolig mye opp for tiden. Har sikkert lagt på meg 3 kg på 4 uker. Hvor mye skal en etter legene ha lagt på seg på dette stadiumet? Vil helst ikke ende opp å legge på meg over 20 kg... Men hvordan kan det ha seg at vekta varierer slik ifra dag til dag???

Håper på noen svar ifra dere som har erfaring med dette her:)

Fortsetter under...

Det høres ut som om du har en helt normal vektøkning. Det verserer en tabell over gjennomsnittlig vektøkning her på bim, og i følge den har jeg lagt på meg mindre enn gjennomsnittet med 6 kg etter 24 uker, og du høres jo ganske lik ut som meg der... Jeg er gravid med nr. 3, og de andre gangene la jeg på med 12-13 kg i løpet av svangerskapet.

Det er ikke noen vits i å veie seg hver dag, men når du veier deg er det lurt å gjøre det til samme tid, f.eks. om morgenen. Vekten varierer med hva du har spist, drukket, fått vann i kroppen osv. Det er ikke så mye du kan gjøre med vekten likevel, det viktigste er at du spiser nok sunn mat. I følge legen min tilsvarer den ekstra maten vi skal spise p.g.a. graviditeten ca ett eple om dagen.

Oj, musipusi. Det hørtes mye ut med en halv kg i uka!!! Jeg er i svangerskap nr. 2 og forrige gang la jeg på meg 30 kg. Det var helt forferdelig å skulle ta av igjen, så jeg vil anbefale alle å passe vekta. Man trenger ikke så mye ekstra om dagen, kanskje et eple og en brødskive. Man skal jo egentlig ikke spise for 2, hehe, kun dobbelt så sunt som man pleier. Trust me, dere vil ikke legge på dere en halv kg i uka. Denne gangen satser jeg på å gå opp maks 12 kg til sammen. Håper jeg klarer det. Er 21+3 i dag og har gått opp 3 kg.

jeg må i ihvertfall spise mere enn et eple og en brødskive ekstra. Sliter fortsatt med at jeg blir uggen/svimmel hvis jeg ikke spiser ofte. Så jeg må spise annenhver time. Men spiser ikke akkurat mye om gangen, blir som regel med ei skive eller litt frokostblanding. Er i uke 21 og har til nå gått opp 6 kg. Så jeg ligger vel rundt normalen tror jeg. Det positive med å spise så ofte er at jeg ikke har lyst på noe snop/søtt. Så kostholdet mitt er mye sunnere nå enn før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...