amandita Skrevet 15. august 2007 #1 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg har vel vært heldig i nærmest hele svangerskapet mitt, men altså i forrige uke fikk jeg plutselig helt 'nedsunket'/låst/ømt o.l. symfyse, nedre bekken front altså. Føler meg som en and, og som om barnet kan 'falle ut når som helst'.. Har som sagt vært 'bortskjemt' med minimale plager i 35 uker, og så 'faller underlivet sammen' liksom... Litt stiv bak rygg også. Går vanligvis en tur hver dag, men vet ikke om dette gjør det bedre eller værre?? Orker ikke bare ligge på sofa og spise kvikklunch heller, liksom.. Lei av å vente.. Noen som vet om disse plager blir værre nå fram til fødsel, og etterpå?? Tusen takk for svar.. hilsen 'gammel dame' (39) førstegangsfødende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10101041-bekkenl%C3%B8sning-plutselig-uke-36/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. august 2007 #2 Del Skrevet 16. august 2007 Spør du meg så høres det ut som barnet har sunket ned, dvs hodet har festet seg eller er på vei til å gjøre det. Jeg hadde det i alle fall slik i mine tidligere svangerskap. At det kjennes ut som om ungen skal "falle ut" som du sier, og det kan gjøre veldig vondt, og man blir mye mindre mobil. Da hadde hodet festet seg, og det var slik frem til fødsel (ble kanskje litt verre når det nærmet seg, men ikke mye). Det er helt vanlig å få vondter i bekken/rygg mot slutten og det går vanligvis bort med en gang etter fødsel. Så jeg tror ikke du trenger bekymre deg for tiden etter fødsel i alle fall :-). Når det gjelder å gå tur etc så får du passe på å ikke belaste slik at du blir verre. Jeg endte opp på sofaen mye av tiden de siste ukene selv... og du må i alle fall ikke overbelaste deg for da blir det verre. Men litt bevegelse i løpet av dagen er jo både nødvendig og bra! Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10101041-bekkenl%C3%B8sning-plutselig-uke-36/#findComment-10105759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå