Gå til innhold

Noen som vil bli med meg å slanke seg?

Anbefalte innlegg

Jeg er 169 cm og veier 74 kg. Jeg har veldig lyst å gå ned ca 10 kg, men greier det ikke helt på egen hånd...

Jeg har tidligere gått på grete roede kurs og det funket veldig godt, men jeg har ikke tid til å melde meg på et kurs akkurat nå.

Mitt problem er at det er et velig lite skille mellom hverdag og helg, jeg spiser litt godteri på hverdagene og mye i helgene. Jeg sier til meg selv at jeg skal slutte, men så lenge det ikke er noen som "kontrollerer" så jukser jeg.

Metoden jeg skal bruke for å gå ned er enkel: ikke godteri og brus på hverdager, spise mindre fete middager og være mer aktiv.

Noen som følger samme metode (ingen tabletter eller dietter, bare en liten livstilsendring) som vil skrive litt med meg her og dele tanker og resultater?

Pliiiis :)

Fortsetter under...

det blir nok min kur også ettersom jeg ammer enda og derfor ikke kan bruke noe for å få fortgang på slankinga, får se hvordan det går er ikke sikkert jeg blir så aktiv enda, ikke helt motivert enda, men det blir jeg på fredag, da er jeg færdig med div sammenkomster.

Heisann!

Dette er min plan også =) Har en del mere kg enn deg å gå ned da, veier 97kg nå og målet, i første omgang ihvertfall, er å gå ned til 85kg. Deretter å prøve å komme under 80kg.

Hadde egentlig tenkt å bli med på et grete roede kurs, men synes egentlig det er litt dyrt. Har ikke så mye penger til overs akkurat nå, så må nok prøve på egenhånd =) Har drevet og lest litt om det på nettet og meldt meg inn i vektklubben.

Har egentlig kommet ganske bra igang, kuttet ut brus og godteri i uken og litt mindre middagsporsjoner. Spiser det samme som resten av familien, men minder porsjoner enn før og myyyyye mere grønnsaker.

Jeg har veiedager på lørdager, lyst til å bli med på det kanskje? Så kan vi "rapportere" til hverandre og gi hverandre mye ros og tips underveis=)

Håper vi kan klare dette sammen=)

Hei mamma til to små gull

Ja jeg kan godt veie meg på lørdager, blir lettere når jeg har noen som kan kontrollere meg som du skriver.

Hvor høy er du og hvor gammel er du? Hvis du vil dele det med meg da :) Kjekt å ha et lite bilde av deg, partners in crime vettu :)

Jeg er 169 cm og 26 år, har en gutt som ble 1 år i mai, samboer og skal starte på ny jobb i barnehage etter en lang permisjon.

Godt å ha noen til å dra lasset sammen med =)

Jeg har akkurat fylt 27år,er 172cm, samboer, ei jente på snart 4år og ei jente på 7mnd.

Hadde en del kg til overs før første svangerskap. La på meg 10 kg ETTER første frøkna var født, og gjorde det sammme nå, så har maaange kg og ta av igjen.

Begynte egentlig kampen mot kiloene i mai. Gikk veldig bra til å begynne med, men hadde en sprekk på ca en måned hvor noen kg snek seg på igjen, men er i dag 9kg lettere enn da jeg begynte. Er da en start ihvertfall=)

Hadde et mål om å få på meg bunaden min igjen til 17.mai, men ser ut som jeg må drøye det ett år for nå går vekta veeeldig sakte nedover.....

Synes egentlig det går ganske bra med maten nå. Har kuttet helt brus og godteri i uka, men det blir ikke noe særlig tid til trening. Går litt tur på dagtid de dagene eldstejenta er i barnehagen, men utenom det blir det ingenting. Har en samboer som reiser på jobb litt over 6 og er stort sett ikke hjemme igjen før 22 på kvelden. Blir litt mye mas for å ordne barnevakt for å reise å trene liksom. Pappa har en trimsykkel jeg har tenkt å låne snart, så håper jeg har nok selvdisiplin til å bruke den på kveldene =)

Har du noen gode tips og sunne matoppskrifter sier jeg gjerne takk til det =)

Annonse

Blir med for å heie på dere. Er gravid, så jeg kan vel ikke direkte slanke meg, men har bestemt meg for å minske matinntaket bare litt, for å ikke gå alt for mye opp. Er vanligvis ganske slank (155 cm, 50-53 kg), men la på meg 10 kg FØR graviditet pga hormonbehandlinger. Til nå, i uke 25 har jeg nesten fått på 8 kg til. Trøster meg med at jeg bærer tvillinger, men tenker jo også på at alt skal av igjen etterpå.

Som en oppmuntring kan jeg si at nevnte metode iallefall funka på meg. Da gikk jeg ned fra ca 55 til 51 ved hjelp av bare en godtedag i uka, da jeg kun spiste litt, max to glass vin fredag og lørdag og bare frukt / knekkbrød eller ingen ting til kvelds. Også trente jeg ganske aktivt på sats. Lykke til.... hiver meg nok på laget deres etter hvert

Da var det lørdag!

Vekta viser 73,7 kg, så jeg har gått ned 300 g.

Det er ikke mye, men jeg er super fornøyd så lenge det går litt nedover. Jeg vet at dersom jeg satser litt hardere enn det jeg gjør nå så vil det gå raskere ned, spørst om jeg skal prøve å være enda mer aktiv denne uken som kommer.

Annonse

Heisann!

Litt treg til å svare jeg...

Så flink du har vært da!!! =)

I går viste vekta 97,6 kg.... 0.8kg mere enn forrige lørdag, så jeg er ikke fornøyd. Men hadde vel egentlig ikke regnet med noe annet for dette har vært ei skikkelig dårlig uke.... Bare å begynne å skjerpe meg =(

Ja veier meg alltid på morgenen uten klær. Men mensen er like rundt hjørnet, og da legger jeg alltid på meg en kilo eller to uansett hva jeg gjør..... Har drevet ute og laget plen i hele går og i dag. Plukket stein og raket så har jo fått litt trim i helga ihvertfall =) Men uansett, skikkelig skjerpings til uka. Har fått innvilget en trimdag i uka som sambo skal være hjemme med unga om har får det til med jobb og slik, så skal prøve å begynne med det til uka. Da håper jeg alt blir bedre =) Også skal jeg gå en tur hver dag, minimum 20 min. Om jeg klarer det denne uka, så håper jeg virkelig vekta har snudd igjen til neste lørdag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...