Gå til innhold

sykemeldt, arbeidsledig og jobb

Anbefalte innlegg

hei..nå er jeg litt frustrert.. trenger bare to mnd med inntekt til så har jeg sikret permisjonen..er sykmeldt, å får ca 6500 i mnd, mistet nettopp dagpengene mine.. blir jeg friskmeldt har jeg 0 kr i mnd, så lenge jeg ikke får jobb da jeg er tilkallingshjelp i 4 jobber..makter ikke flere da jeg stresser mye med dette. føler jeg sitter å venter på en tlf hver kveld. har et barn på 1,5 år... nå mens jeg er sykmeldt klarer jeg å slappe av samtidig som jeg vet jeg har litt penger..

men nå så har det ring ei, har søkt på en jobb før jeg ble gravid..årsvikariat på 30%. blir 1,5 dag i uka med jobb..

selv om jeg får jobb, så føler jeg at jeg er redd jeg ikke får nok med penger de to mnd jeg har igjen før jeg vet at foreldrepengene er i boks.. jeg tjener kansje 2000 kr med en 30% stilling..

hva syns dere..ville dere tatt jobben om du får tilbud,eller hadde dere valgt å si nei.. jeg kommer uansett til å fortelle at jeg er gravid..er jo 14 uker på vei..

føler det er så komplisert..hadde det vært snakk om 60% hadde jeg ikke nølt heller, men hjelper ikke nå når formen ikke er bra, og jeg ble sykmeldt for legen ville det,ikke jeg..

er redd det bare blir 30% jobb, da de ikke ringer så ofte der jeg er tilkalling.. jeg vil jobbe det er ikke det..men mister jo ganske mye penger om jeg velger 30% jobb istede for 100% sykepenger..

blir gal av å tenke på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10100892-sykemeldt-arbeidsledig-og-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler verkeleg med deg!

Då eg fekk mi forrige, så hadde eg ei ganske lita stilling når eg gjekk ut i permisjon og permisjonsåret tæra verkeleg på alt eg og mannen min hadde av sparepengar. Det var eit tungt år økonomisk, så vi fekk ikkje kosa oss slik som vi egentlig ville. Men helsa kjem fyrst!

Men sidan du ikkje er lenger på veg så kansje forma vil bedre seg no litt utover 2.trimester og då kansje du greier å jobbe meir. Kansje du kunne greie å kombinere dei to stillingane. Vanskeleg å kome med råd når ein ikkje veit heilt situasjonen, så du får ha masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...