Gå til innhold

Student og støtte!! Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har termin i april, og det blir da helt på slutten av mitt siste år på lærerhøyskolen. Eksamens perioden er fra mai til juni, og det kan jo bli tøft å klare den. Jeg har derfor planer om å gå ut i permisjon i mars/april, og ta siste eksamen neste vår. Men jeg skal også ta en nettbasert studium som koster 18 000 kr, som også går over vårsemesteret. Dette kurset ønsker jeg virkelig å fullføre!!

Det jeg lurer på er:

Kan jeg fullføre nettstudiumet, men ta permisjon fra faget som jeg tar på høyskolen? Slik at jeg har igjen 15 studiepoeng våren 09. Og likevel får støtte/stipend frå lånekassen? 8-9000 kr.

Kan man ha en liten jobb ved siden av permisjonen? Eller kan man ikke være i jobb når man får foreldrepenger fra lånekassen?

Håper noen kan hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10099960-student-og-st%C3%B8tte-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror ganske sikkert at du kan ta det nettbaserte studiet selv om du får stipendet fra lånekassen. jeg tenker selv å ta IKT på deltid til våren mens jeg har permisjon. snakka med lånekassa om det, og det spiller ingen rolle om man tar noe selv om man er i permisjon.

vet ikke angående jobben, men kan tenke meg at så lenge en ikke tjener en haug, så skulle det gå bra. ville tatt en tlf til lånekassen for sikkerhetsskyld!

du kan ikke jobbe i tillegg til å motta foreldrepenger - da må du ha noe sånn tidskonto eller noe i den duren, er ikke helt inne på det der, men i forhold til permisjon og lånekassen så mener eg du kan jobbe... kan være lurt å skrive til lånekassen om dagen (mail adresse er på www.lanekassen.no) for der har laaaang kø på tlf... ellers ville jeg snakker med nav om jobb og foreldrepenger, dette må avgjøres før permisjonsstart mener eg at eg har blitt fortalt.

forresten så kan du ta ferdig det nettstudiet selv om du skal ha permisjon og du vil få støtte fra lånekassen for 10mnd for d studiet du tar permisjon fra. lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...