Gå til innhold

Utrolig lettet etter UL - gladhistorie


Måånestråle

Anbefalte innlegg

I dag våknet jeg uten et snev av symptomer. Jeg har vært veldig kvalm i det siste, har vært trøtt og sliten, har vært på do flere ganger hver natt, har hatt vondt i korsryggen og hatt superømme pupper. Og i dag kjente jeg altså INGENTING! Ikke hadde jeg våknet ila natta, ikke var jeg spesielt trøtt enda jeg la meg litt seint i går osv osv. Ble ganske stressa siden alle symptomene forsvant også da jeg mista forrige gang, og ringte etter hvert til lege. Fikk komme til sjukehuset for UL og forberedte meg på å ta stilling til utskrapning eller pille, tenkte på om jeg trengte sykemelding etterpå osv osv. Lettelsen var derfor ENORM når legen snudde skjermen mot meg for å vise meg den lille flimringen som altså er hjertet som slår. PUH!!

 

Den lille så ut som en peanøtt, er ca 1 cm lang og dermed akkurat passe stor i forhold til hvor langt jeg er på vei (6+6). O lykke!!

Og GUD så deilig det er å ikke være kvalm når man slipper å være bekymra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt at alt var bra! opplevde noe lignende..bare at eg blødde mye.

Tilslutt kom eg meg til ul...og der banket der to hjerter:)

Er nå snart 18 uker på vei og alt går kjempe bra.

Masse lykke til videre i svangerskapet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da at alt er i orden, men så heldig du er som ikke er kvalm, selv er jeg så utrolig kvalm, helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! var babyen bare 1 cm? det var vel skrivefeil?

Men tilbake til hovedbudskapet ditt. Jeg var også veldig oppmerksom på symptomene etter MA'en i februar,hadde mindre symptomer denne gangen,ble litt stressa når de ble mindre eller forsvant,heldigvis så har alt gått bra. Jeg tror når man har opplevd det vi har opplevd så blir man veldig oppmerksom på symptomene noen ganger kan man kanskje bli for oppmerksom.

 

Så bra at alt var bra!!!! denne gangen går det bra!!!!

jeg hadde en annen følelse denne gangen,følte på meg at det kom til å gå bra tiltross for perioder der jeg tvilte og var usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt med 1 cm, eller 10 mm da. Jeg er 7+0 i dag og begynte på ny uke her på bim, det står det at "Det lille underet er nå mellom 11 og 14 millimeter stort", så det stemmer nok ganske godt at den var 10 mm i går.

 

Jeg har egentlig vært ganske rolig til i går, men fikk litt panikk når alle symptomene forsvant sånn over natta. I dag er selvfølgelig flere av de tilbake, i alle fall kvalmen... og nå kunne jeg ønske at jeg heller kunne nyte den symptomfrie dagen i går i stedet for å bli så stressa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det hørtes lite ut med 1 cm men det stemmer sikkert, for du er jo ikke så langt på vei. Tror jeg har glemt de første ukene etter positiv test litt jeg. Bra at symptomene er tilbake da på en måte,så slipper du å uroe deg. Jeg har aldri vært særlig plaget med noe særlig kvalme (heldigvis) men kan tenke meg at det er litt kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 cm høres kanskje lite ut og er jo ganske lite også når man ser det for seg, men det er visst akkurat passe i forhold til hvor lang en spire i uke 6+6 skulle være. Legen som undersøkte meg sa at det passet godt med hvor langt jeg selv trodde jeg var på vei, og at størrelsen på spire og plommesekk passet bra til hverandre i forhold til hvor langt jeg er på vei. På barnimagen.no sier de at spiren er ca 11 mm i overgangen mellom uke 6 og 7, og på babyverden.no sier de at den er ca 9 mm da.

 

I dag er jeg 7+1. Hver dag er et steg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...