Gå til innhold

min historie ang spontanabort (litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har bare lyst å fortelle dere min historie ang de første ukene i svnagerskapet og brun utflod, ikke for at dere skal syntes så synd på meg(for det har jeg allerede gjort) eller bli skremt, men for jeg vil at andre skal slippe å ha det slik jeg har gått i noen uker. Da jeg var i uke 7(trodde jeg) begynte jeg å få brun utflod. Alle sa til meg at det var normalt,men magefølelsen min var ikke helt god. Dro på en privat ul(utvendig), der fant de ut at jeg bare var 5 uker på veiog for tidlig å se om hjertet slo,men de kunne ikke se noe unormalt. Fikk roet meg litt. Var hos legen min noen dager seinere på 1.kontroll. jeg forklarte hvordan jeg hadde det i fht utfloden og at jeg ikke hadde noen symp, og spurte forsiktig om ikke han kunne bestille ul til meg på sykehuset,men han så ingen vits i det, jeg ga meg.

4dager etter dette, var det friskt blod på papiret da jeg var på do. Ringte legevakta dagen etter men du sa så lenge jeg ikke hadde vondt, skulle jeg bare ta det med ro. Den helgen ble forferdelig. Magefølelsen min var ikke god.

4 dager etter 1.dag med friskt blod var jeg på ul på sykehuset(som jeg fikk jordmor bestille til meg) Da viste det seg at fosteret var dødt! Og at det hadde det nok vært siden uke 5(da jeg var på utvendig ul)

Så jenter ikke godta at leger sier at du ikke skal bekymre deg!!Be om å få ul-time på sykehus. Jeg vet at de ikke kunne få gjort noe der fra eller til,men jeg hadde spart meg for disse forferdelige ukene men uvisshet. Stol på magefølelsen din.

De sa på sykehuset til meg at en kunne ringe dit selv også å bestille ul-time.

Det var faktisk i går jeg var på ul på sykehuset, ble utskraping samme dag. Følte en letthetsfølelse i går og idag, selvom jeg er helt utslitt i dag(sovet nesten hele dagen)

Så jenter stå på, krev det dere ønsker, det er dere som går bekymra!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har hatt en tøff tid! Det må være godt at det er over slik at du kan konsentrere deg om å komme til krefter til du skal bli gravid igjen om ikke så lenge. Ta godt vare på deg selv fremover!

Skrevet

Kondolerer.

Mulig du heller skulle skrive et slikt innlegg på "vi som har mistet....."Så blir ingen støtt av dette som går lykkelige gravide....om du skjønner

Skrevet

Tusen takk for du delte dette med oss.

Skrevet

purple,

Ærlig talt! Dette forumet er da for alle! Og i 1. trimester så er jo realiteten den at man kan miste! Og så skal man ikke få fortelle om det her inne? Er det slik at vi "lykkelige gravide" skal skånes for virkeligheten og ikke vite om hva som skjer rundt oss? Det kan jo like mye skje deg eller meg!

På et slikt forum så skal man jo få dele hva man ønsker, og har man mistet så er det en del av det! Dette er ikke et forum hvor man bare skriver gladhistorier!

Til HI..kjempetrist å lese.. klem til deg!

Skrevet

Signerer Gemini. Det må være rom for alle ting man opplever i 1.trimester. Vi lever ikke i en kokong!

Skrevet

takk for din historie, og kondolerer.... har opplevd det samme selv, men legen min sendte meg rett til sykehus til utskrapning samme dag, så jeg slapp den ekstra påkjenningen det er å gå å vente å lure... Jeg har også rådet flere til det samme som du gjør... Krev å få kontroll...ingen fortjener å gå slik å vente. Jeg husker også jeg hadde brun utflod etterfulgt av friskt blod... Når det er sagt hadde jeg brun utflod andre gangen også, men ikke så mye, og det gikk bra. Lykke til i tiden som kommer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...