Mamma til Wilde Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Hei Jeg er gravid i 14 uke nå. Jeg og forloveden min gleder oss ihjel!! Jeg er av den type med høy utdannelse, god jobb, leilighet+++ Alikevel er det en ting som tynger meg veldig.... Jeg er 25 år, og har vært den typiske "party-jenta". I moderat inntak har jeg prøvd det meste av narkotika (ikke heroin), men typiske party-dop. Da jeg var i uke 2-3, var jeg på fest å tok en liten "liner" av speed, har også røykt litt joint frem til uke 4. I uke 5-6 fant jeg ut at jeg var gravid. Har selvfølgelig ikke rørt noe sånt etter dette. Og verken jeg eller samboeren min kommer noen gang til å gjøre noe sånt igjen. Det er vi begge enige om, ungdomstia og den type festing er for oss nå over...nå går vi inn i en ny epoke i livet vårt. MEN....kan dette ha noe innvirkning på babyen?? og isåfall hvilke...Jeg er livredd..tenker på det hele tiden..har noen syke mareritt om at jeg har ødelagt livet til mitt ufødte barn. Tørr ikke si noe til legen min en gang...for det er ingen som vet om denne siden av meg. Noen so har noen gode svar?? Er så fortvilet!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Du er ikke alene om å være det man kaller "lørdagsnarkoman". De er det mange av, og det er synd det ikke skal gå an å snakke om dette med en lege like uhemmet som man kan spørre om hva slags skade alkohol kan gjøre. Har det først gått bra frem til uke 14, går det nok helt fint, ettersom du tok den lineren så tidlig i svangerskapet. Vanligvis vil embryoet støtes ut på et tidlig stadie hvis det er noe galt med det. Hvis det kan være til noen trøst, har jeg to velskapte barn. I det ene svangerskapet hadde jeg drukket alkohol og i det andre hadde jeg nytt speed, knips og GHB.
Mamma til Wilde Skrevet 19. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2007 wow...tusen takk "anonym". Svaret ditt var av STOR trøst.. Veldig betryggende å høre at jeg ikke er alene om dette...er ikke bare bare å være "lørdagsnarkoman", blir jo sett like ned på av de "formelle" som de som står på plata liksom! Takke veldig for ditt beroligende svar!! Nå er det bare å krysse fingrene for at alt skal gå bra :-))
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Gjør nok det ;-) Folk som bruker ulovlige rusmidler er ikke verre enn andre etter min erfaring. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Det farligste for et foster er alkohol. Det ødelegger hjernen og sentralnervesystemet. Ikke som unnskyldning til å innta andre midler, men sånn er det. Min mor drakk med meg i magen og jeg sliter med ettervirkningene i dag.Vet ikke vhvor mye hun drakk.
Mamma til Wilde Skrevet 21. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2007 Takker veldig for beroligende svar!! merker jeg slapper litt mer av, og nyter svangerskapet mitt mer :-) (fikk også 2 uker fremover ved siste legebesøk..herlig :-))
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Det går nok bra dette skal du se! Jeg har selv vært i samme sko som deg, (tok både pepper å kola før jeg visste jeg var gravid) og var sinnsykt redd, men kom på ultralyd og alt var fint! Det værste er alkohol, og at du er stresset å urolig, (som jeg skjønner du sikkert er..) men det går som oftes bra! Ett glass vin eller ett trekk fra en joint tror jeg har minimale virkninger! Kos deg med eplemost å seigmenn på lørdager fremover istede, så er du sikker! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon som deg. Bare at jeg er nå kommet i uke 24. Var veldig nervøs i starten for om jeg kunne ha skadet spiren min. Men i starten har man ikke noe felles med embryoet, det er ikke festet. Ingen navlestreng å sånn, så det man har i seg overføres ikke til fosteret. Roet meg med det jeg i alle fall. Å har vært på UL å alt så bra ut. Var også med som demo for studenter å da ble alt sjekket 3 ganger, å alt var bra. Så min lille i magen er visstnok frisk og ikke preget av mitt inntak av harsj og speed i starten av svangerskapet. Så utrolig godt å høre at vi er flere i samme båt. Ingen som vet denne siden av meg heller så det er liksom ingen å snakke med. Lykke til vidre med svangerskapet!
Mamma til Wilde Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. oktober 2007 Var på ul..alt var helt normalt :-)) den lille jenta mi har det kjempe godt, og "spratlet" rundt der inne!! kjenner masse liv hver dag (uke 25) :-)) takker for beroligende svar!! Ha en god helg alle ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Så fint å høre:) Lykke til vidre med den lille jenta i magen:) God helg til deg også! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå