Gå til innhold

Solskinnshistorie ang. blødninger. (litt langt) :0)


<3 2008 <3 2012 <3

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle komme med en solskinnshistorie om blødninger i 1 trimester:

 

Da jeg var 7+2 var jeg på en tidlig ultralyd der vi så en liten spire med ett bankende hjerte. Gleden var stor da vi så den lille spiren. Jeg begynte å spotte litt da jeg kom hjem,men prøvde og ikke tenke mer på det.

 

2 dager senere begynte jeg plutselig å blø. Det var MASSE blod og det rant gjennom buksa. Da jeg kom meg på do kom det en stor klump ut sammen med blodet. Jeg ble helt fra meg og samboeren min ringte legevakten.

2 timer senere kom jeg inn til legen. Han sa at jeg hadde hatt en SA og at det ikke var noe han kunne gjøre noe med. Han prøvde å finne hjertelyden til spiren og siden han ikke fant den konstanterte han at det var en SA...Jeg skulle dra hjem og blø ferdig sa han!!!

Samboeren min ble kjempe sint og begynte å diskutere med legen og tilslutt gav legen seg og ordnet med en henvisning til UL på Ahus dagen etter.

Jeg fikk beskjed om å komme fastende på sykehuset og være klar til en utskrapning... Dagen etter dro vi til sykehuset og jeg hadde fastet som avtalt.

 

Da jeg kom inn til gynekologen og satt meg i stolen begynte tårene å renne. MEN så sa legen : "Nei, her er det liv", HVA??????!!!!!

Snørr og tårer rant da hun snudde på skjermen så vi fikk se, og der så vi en liten spire med ett bankende hjerte :)

 

Jeg hadde ett ganske stort hematom på utsiden av livmoren som gjorde at jeg blødde:) For sikkkerhetskyld skulle jeg komme på kontroll 1 gang i uken til alt var bra.

 

Vi var på 3 ultralyder før hematomet var borte og blødningene stoppet.

 

Nå er jeg 14+4 dager og spiren min er blitt hele 10 cm stor og har det kjempe fint :0)

 

Ville gi dere en solskinnshistorie om blødninger siden det faktisk er VANLIG å ha blødninger i 1.trimester. Det er IKKE alltid sa eller ma.

 

Om man får blødninger må man KREVE en ul og ikke godta at legen automatisk sier at det er en SA.

 

Dette ble litt langt og rotete....

 

Masse lykke til med svangerskapet jenter, og GRATULERER med spiren :0)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig innspill Engel:-)

Godt å høre. Min spire sitter også fortsatt til tross for blødninger og spotting. Jeg er 7+4 i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det gjelder meg og da. Fikk blødninger i går, og har hatt blødninger siden, men ikke veldig mye da. Skal snakke med legen igjen i morgen. Og da skal jeg be om UL. Mange som har sagt jeg må det. er 4+6 i dag. Og håper så inderlig det ikke er noe galt. Når hadde du blødninger Modesty?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for meg selv her.

var på UL i går, og har store blødninger med klumper i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ha skrevet ett eget innlegg om dette jeg også men slenger meg på her istedet. Før het jeg Solstrålen og siden solstrålen&julemirakelet når det ble klart at dert kom til å gå bra tiltross for store blødninger og hematom i livmoren. Jeg begynte å blø 8 mai, fikk komme til UL dagen etter så ett bankende hjerte og hematomet.Jeg var da nesten 8 uker (ble senere flyttet frem 1 uke) hadde totalt 5 styrtblødninger den siste var den 21 mai og da var det masse blod!!!!!(sto og ventet på bussen og hadde ikke bind på meg for jeg trodde jeg var ferdig) hadde småblødninger frem til uke 15/16 ca,er nå 22+4. Jeg hadde ikke smerter og ikke var det klumper som kom ut men skummelt var det likevel. Så jeg er også ett eksempel på at det kan gå bra tiltross for store blødninger.

Lykke til alle sammen som opplever det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som forteller om småblødninger og da kommer det ofte svar som "ikke for å skremme deg, men det var slik min SA startet".

Da blir jeg litt paff for selvfølgelig blir man mer redd da.... Derfor tenkte jeg det var greit å skrive at det ikke alltid er sånn :0)

 

Det er mange fler som har opplevd det samme som meg :0)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere så masse til deg også,og Takk for at du delte med oss. Er så godt å høre at alt kan gå bra alike vel. Merket en stund at man blir veldig engstelig for å mistse,når man leser om så mange triste utfall. Nærmer meg nå snart de 12 ukene og gleder meg veldig til ,å komme over på 2 trimester.

10+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1baby :

 

Velkommen inn til oss på 2.trimester om 1.5 uke :0) Virker som at dagene går mye fortere når man først er kommet inn dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...